کد خبر: ۴۵۰۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲

طرح امر به معروف و نهی از منکر فارس برای برگزاری عزاداری بزرگتر از زنجان در شیراز

اگر در برپایی حرکات خودجوش برای شهرستانی با جمعیت یک‌میلیون و 600 هزار نفر مشکلاتی وجود دارد به سبب فاصله گرفتن از مباحث عمیق و محتوایی بوده و اینکه در گذشته در مورد برگزاری مراسم سطحی و غیر محتوایی عمل شده است.
به گزارش شیرازه، اجرای طرح سفینه‌النجاه، اجتماع بزرگ برگزاری  مراسم عزاداری تاسوعا و عاشواری حسینی را آسان  می‌کند. دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان این مطلب در جلسه شواری اداری شهرستان شیراز، گفت: در طرح سفینه‌النجاه در 36 نقطه شیراز منزل‌گاه‌‎هایی راه‌اندازی می شود  و گروه‌هایی شامل راویان، کارشناسان، دانشگاهیان و ... در این منزل‌گاه‌ها به تبیین اهداف قیام  امام حسین (ع)می‌پردازند.

حمیدرضا گرامی، خاطرنشان کرد: این منزل‌گاه‌ها تلفیقی از فعالیت هیئتی، مشاوره و پاسخ به شبهات هستند که از روز عرفه در شهرستان شیراز راه‌اندازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: پایان طرح سفینه‌النجاه به اجتماع بزرگ عزاداری در عصر تاسوعا در حرم احمدبن موسی (ع) ختم می‌شود.

گرامی، خاطرنشان کرد: اگر از این منزل‌گاه‌ها جمعیتی 500 نفره به سمت حرم احمدبن موسی (ع) حرکت کند با ترکیب با هیئت‌ها، جمعیت بسیار بزرگی می‌شود که عزاداری بزرگ‌تر از زنجان و بم را برای شیراز رقم می‌زند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در ادامه بیان کرد: هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب در طول این سال‌ها همواره با قوت ادامه داشته و اگر چه به لطف خدا، درایت رهبری و پایداری مردم خنثی شده اما در برخی حوزه‌ها آسیب‌هایی را وارد کرده است.

گرامی، تصریح کرد: برای مقابله با نیات شوم دشمن باید در مناسبت‌ها و ایام‌الله مذهبی، باورهای دینی را در جامعه تدوین کنیم.

وی، ضمن اشاره به اینکه  تقویت و حفظ باورهای دینی نیاز به عزم همگانی، روحیه جهادی و حرکتی حماسی دارد، بیان داشت: لازمه خلق حماسه فرهنگی، باور است و در مسائل فرهنگی باید از بخشی‌نگری پرهیز کرده و حرکات دستگاه‌های مختلف را در یک امتداد تقویت کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، گفت: گاهی هجمه دشمن باعث شده که از مساجد  به عنوان پایگاه تمام تحولات جهان اسلام  فاصله گرفته و به دنبال بناهایی غیر از آن باشیم و از اهمیت و جایگاه مساجد غفلت کنیم.

 وی تصریح کرد: بهترین راه برای جبران کمبود فضای کتابخانه‌ای، بازگشت به مساجد و تجهیز آن است که به طور خودکار تقویت باورهای دینی را نیز در پی دارد.

 گرامی، اضافه کرد: در آستانه ماه محرم از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) توقع خاصی وجود دارد.

 وی افزود: اگر در برپایی حرکات خودجوش برای شهرستانی با جمعیت یک‌میلیون و 600 هزار نفر مشکلاتی وجود دارد به سبب فاصله گرفتن از مباحث عمیق و محتوایی بوده و اینکه در گذشته در مورد برگزاری مراسم سطحی و غیر محتوایی عمل شده است.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
با سلام
طرحی خوبی است،اما میبایست کاملأ شیرازی باشد.و نه مد نظرمان کاری باشد بهتر از زنجان وبم
آغاز هیأت از شیراز بوده اما حالا برای اجتماع کردن دچار مشکل هستیم
بهترین زمان صبح تاسوعا میباشد،نه عصر ان روز
صبح استقبال بهتری صورت میگیره
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
0
به نظرشما آیانوجوانانی کم سن وسالیکه عاشقانه راهی جبهه های جنگ میشدند بدلیل همین تبلیغات به اصطلاح فرهنگی بود یا دلایل دیگری داشت .برادر گرامی برادرانه به شما توصیه میکنم هزینه های گزاف وبی نتیجه که هیچ منفعتی به حال مردم ومملکت ندارد شاید اسم ورسم وعنوانی را برای فرد یا افرادی بدنبال داشته باشد روی دست دولت ومردم نگذارید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
0
طرح خوبیه به شرطی که هی نخواین آدم از شهرستانها جمع کنین بیارین شیراز !!! اگه راست می گی منتشرش کن
عبداله
-
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
عاليه
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
0
تو شیراز ؟؟؟؟

عمرا !!!!!

تا منیت ها کنار گذاشته نشه ؛ اتحادی صورت نمیگیره ...