کد خبر: ۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲

18 مهرماه؛ برگزاری اولین یادواره 3500 شهید سرباز فارس

براي برگزاري هر چه بهتر اين يادواره تاکنون 14 پيش يادواره برگزار شده است و از ابتداي امسال نيز ديدار با خانواده شهداي سرباز در دستور کار ستاد اين يادواره قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، يادواره شهداي سرباز استان فارس برای اولین بار توسط سپاه محمد رسول الله (ص)  و با همکاري کنگره سرداران و 14600 شهيد استان فارس در 18 مهر ماه ساعت 8 صبح در محل ورزشگاه شهيد دستغيب شيراز برگزار مي گردد.

در همین رابطه سرهنگ محمدي فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و دبير ستاد يادواره شهداي سرباز در یکنشست خبري با اشاره به اين که يادواره شهداي سرباز در ادامه يادواره هاي گذشته که اثرات و برکات بسيار خوبي براي جامعه داشت برگزار مي گردد گفت: وظيفه اصلي اين نسل و به خصوص مسئولان ، زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت و ايثار و ياد شهدا و انتقال سينه به سينه آن به نسل هاي آينده است و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند:« 8 سال دفاع مقدس بايد تاريخ ما را تغذيه کند.»

محمدي با بيان اين که در راستاي برگزاري يادواره اختصاصي شهداي سرباز ، تعداد 3500 شهيد سرباز در استان فارس شناسايي شده اند اضافه کرد: براي برگزاري هر چه بهتر اين يادواره تاکنون 14 پيش يادواره برگزار شده است و از ابتداي امسال نيز ديدار با خانواده شهداي سرباز در دستور کار ستاد اين يادواره قرار گرفته است.

دبیر ستاد یادواره شهدای سرباز گفت: در ديدارهاي متعدد با خانواده هاي شهدا علاوه بر تکريم وتقدير ايشان، خاطرات شهداي سرباز جمع آوري و ثبت شده است و بر اساس اين خاطرات جمع آوري شده داستان هاي متععد تاليف و به صورت کتاب چاپ و در روز برگزاری یادواره رونمايي خواهد شد.

وی افزود: وصيت نامه هاي اين شهدا نيز بر اساس موضوعات مختلف دسته بندي  و چاپ و تمبر يادبود شهداي سرباز نیز آماده رونمایی است.

 محمدي ادامه داد: علاوه بر پيش يادواره هاي برگزار شده، مراسم و مسابقات ورزشي متعدد ديگري هم در راستاي گراميداشت شهداي سرباز استان فارس برگزار شده، که از آن جمله مراسم پياده روي خانوادگي، مسابقات فوتسال جام شهداي سرباز و کوهپيمايي است.

وی گفت: اين يادواره تخصصي که براي اولين بار در استان فارس برگزار مي گردد همراه با سخنراني و برگزاري يک نمايش 120 نفره خواهد بود که برگزار کنندگان نمايش نيز از سربازان هستند.

سرهنگ محمدي با اشاره به اين که با همکاري سازمان ثبت احوال براي شهداي سرباز استان فارس شناسنامه نيز صادر شده است، ابراز اميدواري کرد با تخصصي شدن برگزاري يادواره هاي شهدا، و مستند شده زندگي نامه، خاطرات ايشان و تکربم والدين و خانواده هاي اين شهدا، فرهنگ ايثار و شهادت سينه به سينه براي نسل جوان و همچنين نسل هاي آينده ماندگار بماند.

نظرات بینندگان