کد خبر: ۴۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۲
عبداللهی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج خبر داد:

آغاز سومین طرح آمارگیری از مسکن روستایی شهرستان خنج

در شهرستان خنج تعداد 10 روستا برای این طرح انتخاب شده که 6 روستا در بخش محمله و 4 روستا در بخش مرکزی می باشند.
مهندس عبداللهی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خنج کهن از آغاز سومین طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی شهرستان خنج خبر داد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج، گفت: هدف این طرح، جمع آوری اطلاعات مسکن روستایی و پایش عملیات اجرایی مقاوم سازی مسکن روستایی می باشد که تقریباً هر پنج سال یک بار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نظارت مرکز آمار ایران اجرا می شود.
وی ادامه داد: شروع عملیات آمارگیری از 20 مهرماه 92 آغاز شده و تا 20 آبان ماه به اتمام خواهد رسید و متولی این طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نظارت مرکز آمار ایران می باشد.

عبداللهی در ادامه افزود: در کل کشور تعدادی روستا و در استان فارس نیز تعدادی روستا به صورت نمونه مشخص شده است. در شهرستان خنج نیز تعداد 10  روستا برای این طرح انتخاب شده که 6 روستا در بخش محمله و 4 روستا در بخش مرکزی می باشند که در مجموع، تعداد 436 واحد مسکونی در شهرستان خنج شامل این طرح هستند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج اعلام کرد: روستاهای شامل این طرح در بخش محمله، روستای محمله با 56 واحد مسکونی نمونه، چاه طوس با 56 واحد مسکونی، هنگنویه با 15 واحد مسکونی، مز با 56 واحد مسکونی، فدویه با 39 واحد مسکونی و کورده با 51 واحد مسکونی می باشند.
در بخش مرکزی نیز روستای سده با 51 واحد مسکونی نمونه، بیغرد با 56 واحد مسکونی، شهرک چاه طلا با 39 واحد مسکونی و شهرک چم کوکو با 39 واحد مسکونی برای این طرح انتخاب شده اند.

وی در رابطه با اینکه چرا همه روستاهای شهرستان شامل این طرح نشده اند و معیار انتخاب این 10 روستا چه بوده، به خبرنگار خنج کهن گفت:
با توجه به سرسام آور بودن هزینه آمارگیری از کل روستاها و واحدهای مسکونی کشور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، روستاهای فوق به صورت راندمی و نزدیکی وضعیت اقلیمی و جغرافیایی روستاهای همجوار انتخاب شده اند که پس از استخراج آمارها و تحلیل و تفسیر آنها به کل روستاهای کشور تسری می دهند.    
مهندس عبداللهی در رابطه با اینکه در چه موضوعاتی آمارگیری صورت می گیرد، گفت:
مهمترین سؤالاتی که پرسیده می شود شامل موارد ذیل می باشد: وضعیت سکونت افراد، قدمت سکونت، فعالیت های اقتصادی، مصالح عمده بکار رفته در احداث واحد مسکونی، وسیله مورد استفاده در سیستم حمل و نقل، جهت جغرافیایی ساختمان، تعداد بازشوها (درب ها و پنجره ها)، تعداد طبقات ساختمان، عمر بنای واحد مسکونی، مساحت زمین، وسایل ﺗﺄمین سرمایش و گرمایش و نحوه ساخت واحد مسکونی.

وی ادامه داد:
از اهالی محترم روستاهای شهرستان که تاکنون در زمینه های مختلف از جمله مقاوم سازی واحدهای مسکونی و بهسازی معابر روستاها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خنج مشارکت و همکاری داشته اند تشکر کرده و از اهالی روستاهای هدف آمارگیری که در بالا ذکر شد تقاضا داریم که با ﻣﺄمور آمارگیری این طرح بزرگ کمال همکاری را داشته و به سؤالات آنان به درستی و به صورت شفاف پاسخ دهند تا از خروجی این اطلاعات، برنامه ریزی دقیق و راهبردی برای همه روستاهای کشور تدوین گردد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج در پایان به بیان اقدامات چند سال اخیر این نهاد در شهرستان خنج در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت و عنوان نمود:
در چند سال اخیر تعداد 1000 واحد مسکونی مقاوم سازی شده و در برابر زلزله ایمن سازی گردیده است. تعداد 600 واحد مسکونی نیز در شهر خنج در قالب مسکن مهر خودمالک، به صورت فنی و مقاوم، ساخته شده است. در سال جاری نیز اعتبارات کافی در بانک های عامل اختصاص داده شده که از همه متقاضیانی که خانه های مسکونی فرسوده دارند، تقاضا داریم با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خنج، نسبت به اخذ تسهیلات بانکی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان