کد خبر: ۴۶۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

انتقال خودجوش معتادان شیرازی به استان هرمزگان!

هيچ گونه اعزام سازمان يافته و غير سازمان يافته از جانب شهرداري شيراز صورت نگرفته است و دليلي هم ندارد اين کار را بکنيم زيرا در حيطه وظايف ما نيست.
به گزارش شیرازه، روزنامه سبحان نوشت: پيرو انتقاد شديد فرماندار بندر خمير به علت تخليه معتادان پرخطر استان فارس در اين شهرستان پيگير اين جريان از مسئولان استان فارس شديم.

حسين اميرتيموري در مصاحبه با خبرگزاري ها، در خصوص تخليه معتادان پر خطر در بخش کهورستان شهرستان بندرخمير استان هرمزگان، عنوان کرد: صبح چهارشنبه هشتم آبان توسط دهيار کهورستان و فرمانده پاسگاه انتظامي اين بخش اعلام شد که 120 نفر از معتادان پرخطر استان فارس در بخش کهورستان رها شده اند.

وي ادامه داد: با همت مردم کهورستان و پليس راه 60 نفر از اين معتادان که وضعيت بسيار بدي داشتند جمع آوري شدند و يک نفر از آن ها نيز به علت وضعيت نامناسب جسمي، جان خود را از دست داد.

فرماندار بندر خمير تصريح کرد: طبق گفته هاي خود اين معتادان، آنها در شيراز جمع آوري شده و حدود چهار روز در کمپ نگه داري مي شدند و سپس به وسيله سه دستگاه اتوبوس به هرمزگان منتقل شدند.

اميرتيموري با بيان اينکه جمع آوري اين معتادان پرخطر در کهورستان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: اگر اين معتادان براي شيراز مشکل ساز هستند براي استان هرمزگان نيز ايجاد مشکل مي کنند و تمامي اين افراد معتادان استان فارس بوده اند.

فرماندار بندر خمير خاطر نشان کرد: قطعا با توجه به اينکه اين معتادان از سطح شهر جمع آوري شده و از اردوگاه به اين منطقه منتقل شده اند، مسئولان شيراز و استان فارس از اين مسئله اطلاع داشتند.

رئيس شوراي شهر رويدر نيز با اشاره به تخليه معتادان پرخطر در دهستان كهورستان شهرستان بندر خمير در مصاحبه با رسانه ها گفته بود: مردم بخش پانزده هزار نفري رويدر كه در مجاورت اين منطقه هستند، هم اكنون در اضطراب و نگراني به سر مي برند. اين اقدام، خطرات بسيار براي امنيت جاني، مالي و سلامت مردم منطقه دارد.

عبدالسلام جمالي ضمن تشكر از اقدام فوري فرمانداري شهرستان بندر خمير و ديگر ادارات براي جمع آوري تعدادي از اين معتادان پرخطر گفت: بيم آن مي رود جمعي ديگر از اين افراد در سطح روستاهاي اين منطقه پراكنده شده باشند كه بايد هر چه سريع تر جمع آوري و به استان فارس عودت داده شوند.

وي تصريح كرد: اين اقدام از ناحيه هر اداره يا دستگاه اجرايي در استان فارس رخ داده است، اقدامي خطرناك و توهين به مردم هرمزگان هست و بايد مديران استان هرمزگان، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و رسانه هاي استان به اين اقدام واكنش نشان دهند.

در پي اين اظهارات براي اطلاعات بيشتر درباره اين موضوع با مسئولين مربوطه در استان فارس تماس گرفتيم. رييس شوراي شهر شيراز گفت: من دقيقا در جريان اين اتفاق نيستم اما اين کار مطلقا نمي تواند از طرف شهرداري باشد.

غلام مهدي حق دل تاکيد کرد: هر کس اين کار را انجام داده باشد از نظر ما محکوم است. ما اخلاقا و شرعا هرچه را براي خود نمي پسنديم براي ديگران هم نمي پسنديم.

وي خاطر شان کرد: تا کنون دقيقا نمي دانيم که اين اتفاق کار چه کسي بوده اما وقتي اين جريان را شنيدم از معاون اجرايي شهرداري پرسيدم وي مطلقا اين قضيه را رد کرده و گفته که شهرداري چنين کاري نکرده است.

وي تصريح کرد: شهرداري نمي تواند اين کار را بکند چون اين کار به مجوز شوراي شهر نياز دارد و شورا هيچ گاه مجوزي براي انجام اينگونه کارهاي غيراخلاقي نمي دهد.

رييس شوراي شهر با بيان اينکه اين قضيه قابل پيگيري است، گفت: مي توانيد براي اطلاعات بيشتر با معاون اجرايي شهرداري تماس بگيريد.

معاون اجرايي شهرداري شيراز در مصاحبه اختصاصي با سبحان در اين خصوص پاسخ داد: شهرداري هيچ گونه کمپي خارج از شيراز ندارد. در DICهاي داخل شهر هم نگهداري اجباري نداريم. افراد متقاضي داوطلبانه مراجعه مي کنند و خدمات مي گيرند.

اميني ابراز داشت: نگهداري معتادان در حيطه وظايف شهرداري نيست. از نظر قانوني شهرداري مسئوليتي در رابطه با اعتياد ندارد. وي افزود: در مباحث مربوط به متکديان و ولگردان هم وظيفه شهرداري در قانون مشخص است و فقط وظيفه شناسايي و جمع آوري و تحويل به مراکز مربوطه در بهزيستي را دارد. شهرداري متولي نگهداري اين افراد نيست.

بکرايي، عضو شوراي کهورستان در مصاحبه با رسانه ها گفته بود: اين معتادان به احتمال فراوان توسط شهرداري شيراز جمع آوري شده اند، اما تاکنون به طور دقيق مشخص نيست که کار تخليه آنان در کهورستان، توسط شهرداري شيراز و يا نهاد ديگري صورت گرفته است.

معاون اجرايي شهرداري شيراز با اشاره به اين اظهار نظر ابراز گله مندي کرد و گفت: مگر با احتمالات مي توان مسئولين شهرداري يک شهر را محکوم کرد؟ شهرداري نه کمپي خارج از شهر در اختيار دارد، نه اعزامي داشته است. نه مسئول شهرداري و نه نيروي شهرداري و نه ماشين هاي شهرداري هيچکدام نقشي در اين قضيه نداشتند.

اميني تاکيد داشت: هيچ گونه اعزام سازمان يافته و غير سازمان يافته از جانب شهرداري شيراز صورت نگرفته است و دليلي هم ندارد اين کار را بکنيم زيرا در حيطه وظايف ما نيست.

همچنين مديرکل بهزيستي فارس در پاسخ به سوالی در خصوص ماجراي رها کردن معتادان فارس در بندر خمير، اظهار بي اطلاعي کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲
0
باتوجه به حرفهاي شهردار و مديركل بهزيستي پس اين معتادان از آسمان نازل شده اند
هرمزگانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲
0
سوغات شیراز از راه رسید