کد خبر: ۴۶۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲
فرماندار شیراز:

طرد متکدیان به استان همسایه یک رفتار سهوی بوده/این رفتارها مورد تایید نیست

متاسفانه دستگاه مربوطه بدون هماهنگی و در نظر گرفتن شیوه اجرایی طرح اقدام به اعزام متکدیان به استان هرمزگان کرده و این در حالی است که، شیراز بر اساس مصوبه موجود اماده تبادل متکدیان بومی با دیگر شهرستانها و همکاری با دستگاههای اجرایی در این زمینه می باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، جواد زرین کلاه فرماندار شیراز ظهر دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ما با بیان اینکه مردم هرمزگان بخصوص شهر بندرعباس مردمی فهیم و میهمان نواز هستند که از سالیان دور ارتباطی صمیمی و نزدیک با مردم فارس و شیراز داشته و دارند اظهار داشت: شیراز و بندرعباس همواره با مشکل تکدی گری دست و پنجه نرم می کنند و از این منظر شهروندان در این شهرها همواره اسیب دیده اند.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز افزود: بر اساس دستور قضایی مقرر بود تا هر یک از متکدیان در سطح شهر شیراز پس از دستگیری به شهرهای خود طرد شوند و بر این اساس نیز از میان سه هزار و شش نفر از متکدیان جمع اوری شده تعدادی بومی استان هرمزگان بودند که باید برای طرد انها به این استان همچون دیگر استانها و شهرهای فارس هماهنگی هایی بعمل می امد.

زرین کلاه بدون اشاره به نام دستگاه خاصی ادامه داد:متاسفانه دستگاه مربوطه بدون هماهنگی و در نظر گرفتن شیوه اجرایی طرح اقدام به اعزام متکدیان به استان هرمزگان کرده و این در حالی است که، شیراز بر اساس مصوبه موجود اماده تبادل متکدیان بومی با دیگر شهرستانها و همکاری با دستگاههای اجرایی در این زمینه می باشد.

فرماندار شیراز تاکید کرد: نباید اجازه داد شیراز و بندرعباس به مکان امنی برای متکدیان تبدیل شود و بر همین اساس نیز آمادگی تبادل متکدیان بومی با تمامی شهرستانها را داریم اما روند این موضوع باید گونه ایی باشد که حقی از هیچیک از شهروندان شهرهای مختلف تضییع نشود.

زرین کلاه افزود: برای تبادل متکدیان باید هماهنگی های شهرستانی و بین استانی انجام بگیرد اما در هفته گذشته رفتار سلیقه ایی چند دستگاه اجرایی موجب تکدر خاطر مردم عزیز استان هرمزگان و بویژه شهر بندعباس شد که شرایط پیش امده هرگز مورد تایید نمی باشد.

وی با بیان اینکه بررسی و رسیدگی به اتفاق پیش امده به عنوان یکی از اولویت های کاری در دستور کار فرمانداری شیراز قرار گرفته است ادامه داد: مردم استان هرمزگان برای ما بسیار عزیز هستند و هیچ تفاوتی بین شهرستان های بندرعباس و شیراز نیست.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: طرح جامع جمع اوری متکدیان ابعاد مختلفی دارد که یکی از بخش های ان تبادل متکدیان با سایر شهرها و استان ها می باشد ، و ضمن هماهنگی با مسولان سایر شهرستانهای استان فارس نسبت به طرح و انتقال متکدیان از شیراز یا برعکس اقدام شود.

زرین کلاه اعلام کرد: در مورد سایر استانها نیز قرار است ضمن هماهنگی با مسوولان استانها و شهرستانها نسبت به اعزام متکدیان مربوطه و متقابلا تحویل متکدیان شیراز از آن مناطق یا تحت نظر سازمانهای امدادی قرار گرفته و یا تحویل خانواده های شان شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
0
امیدوارم فرمانداری شیراز هیچگاه این اشتباه سهوی را دوباره درخصوص هیچ استانی تکرار نکند چون هم اکنون با مسئله پیش آمده وجهه بسیار بدی از مسئولین شیراز و استان فارس در نظر مردم استان های همجوار ایجاد کرده است