کد خبر: ۴۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

دعوت مردم کوفه در قیام امام حسین(ع) نقش نداشت

در روایات بیان شده «غایت الدین الامر بالمعروف و نهی عن المنکر» است و قوام شریعت نیز به همین موضوع است که اگر این کار ترک شود بدکاران بر ما مسلط می‌شوند.
به گزارش شیرازه، روزنامه سبحان نوشت: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفته است، امر به معروف و نهی از منکر نقش راهنما و محافظ دارد که اگر نباشد سایر عبادات و احکام نیز تعطیل می‌شود.
احمد همتی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز، اظهار داشت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود بستر سایر عبادات را فراهم کرد.
 همتی، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از شش عامل قیام کربلا است بر خلاف آنچه بیان می شود اباعبدالله(ع) قیام را آگاهانه برگزیده بود و دعوت مردم کوفه در قیام امام حسین(ع) نقش نداشت و تنها در مسیر حضرت تاثیر داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اینکه کسی که به جای امیرالمومنین نشسته بود میمون باز، شرابخواره و زن‌باره بود را بر نمی‌تافت و اصلاح امت جدش را مد نظر داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تصریح کرد: شهادت‌طلبی و برقراری نظام اسلامی دیگر دلیل قیام ابا‌عبدالله(ع) بود؛ پدر بزرگوارشان نیز امر به معروف و نهی از منکر  را افضل اعمال امت می‌دانست.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد سایر عبادات آسیب می‌بیند، بیان کرد: در روایات بیان شده «غایت الدین الامر بالمعروف و نهی عن المنکر» است و قوام شریعت نیز به همین موضوع است که اگر این کار ترک شود بدکاران بر ما مسلط می‌شوند.

همتی، بیان کرد: برتری فریضتین بر سایر عبادات محتوایی نیست بلکه به سبب نقش واسطه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد می‌کند.
 این مسئول فرهنگی، ابراز داشت: اسلام تشریفاتی با مشخصاتی که قرآن‌های گران را به نمایش می‌گذارند و در مراسم آن را می‌بوسند اما خود مراسم را غیر دینی برگزار می‌کنند برای پیروان اهل بیت(ع) قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای پذیرش سلطه افراد غیر دینی ساده‌تر می‌شود چنانکه در برخی کشورهای منطقه این مسئله را شاهد هستیم. همتی با تاکید بر اهمیت ماه محرم و ایام عاشورا در ترویج فریضتین، افزود: باید در این ماه با دقت و بصیرت مجالس را برگزار کنیم که بعد از ماه محرم افق نگاه‌ها به عاشورا باز شود.

وی در پایان با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی، افزود: فرهنگ عمومی بر تمام رفتارها، آداب و رسوم جامعه موثر است و بنابر تاکیدات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری باید مسئله توجه به سبک زندگی دینی را مد نظر قرار دهیم.
نظرات بینندگان