کد خبر: ۴۶۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۲

نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد/ باران شدید نمازگزاران را به داخل رواق ها کشاند

امسال نیز همانند سال‌های گذشته هیئات مذهبی و مردم عزادار شور و شعور حسینی خودشان را به پیوندگاه سوگواران حسینی در شیراز(حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)) رساندند و به تبعیت از امام و مقتدای خویش انجام فریضه الهی نماز را بر هر کاری مقدم کرده و پس از آن مجددا به اقامه عزادری پرداختند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی- اجتماعی شیرازه، در دهم محرم مصادف با سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر عاشورا به عنوان مهم ترین واقعه روز عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با تشکیل صفوفی مستحکم، سنت حسنه نماز ظهر عاشورا را تداوم بخشیدند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته هیئات مذهبی و مردم عزادار شور و شعور حسینی خودشان را به پیوندگاه سوگواران حسینی در شیراز(حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)) رساندند و به  تبعیت از امام و مقتدای خویش انجام فریضه الهی نماز را بر هر کاری مقدم کرده و پس از آن مجددا به اقامه عزادری پرداختند.

اما تفاوت نماز ظهر عاشورای امسال در شاهچراغ با سال های قبل در این بود که بارش شدید باران باعث شد نماز در داخل صحن و رواق های حرم مطهر اقامه شود البته عده زیادی از مردم در بیرون از رواق ها در زیر بارش شدید باران نماز خود را خواندند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲
0
با سلام. قسمت بود که من نماز شاه چراغ باشم. بی نظم تر از شاه چراغ از نظر برگزاری مراسم نماز وجود نداره. می دانستند باران خواهد بارید و می توانستند نماز را با تعطیل کردن زنجیر زنی در مصلا برگزار کنند.