کد خبر: ۴۷۴۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲
آتش به جان کارخانه روغن نباتی افتاد

خطر آمونیاک از بیخ گوش شیراز گذشت/ جدایی «نرگس» از شیراز چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

جمعه شب کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز که اکنون در قلب شهر قرار دارد، بار دیگر طعمه حریق شد.
به گزارش شیرازه، آنگونه که رسانه های استان نوشته اند، در این حریق گسترده که ساعت 20 و 12 دقیقه به آتش نشانی اعلام شد، سه مخزن حاوی روغن در کارخانه روغن نباتی، طعمه آتش گردیده بود. ساعت 20 و 15 دقیقه اولین گروه از آتش نشانان در محل حضور می‌یابند. آن‌ها به سرعت وارد عمل شده و در نهایت موفق می‌شوند آتش را مهار کنند، آتشی که می‌توانست در صورت عدم اطفا، خواب خوش بسیاری از شیرازی‌ها را تلخ کند.

فرماندار شیراز اما با تائید مجروح شدن سه نفر در این آتش سوزی، در این خصوص گفت: بر اساس بررسی های اولیه علت این آتش سوزی مشکلاتی در بخش تصفیه کارخانه بوده که موضوع در دست بررسی است.

 حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه با اطفای حریق حادثه ای بزرگ از بیخ گوش شیرازیها گذشت بیان کرد: اگر آتش به مخزن آمونیاک کارخانه رسیده بود معلوم نبود چه فاجعه ای منتظر شیرازیها بود و حداقل نیمی از شهر را درگیر خود می کرد ولی اکنون با سرعت عمل آتش نشانی به خیر گذشت.

کارخانه روغن نباتی نرگس در بافت مسکونی کلانشهر شیراز قرار گرفته و همواره مسئولان و کارشناسان امر تاکید دارند که به خاطر خطرات و مشکلاتی که وجود این کارخانه در منطقه مسکونی ایجاد می کند، باید به خارج از شهر منتقل شود اما مسئولان کارخانه هیچگاه زیر بار انتقال آن نرفته اند. به نظر می‌رسد با توجه به این‌که در این کارخانه منابع آمونیاک وجود دارد که بسیار خطرناک می‌باشند، مسئولین امر باید با تحت فشار قرار دادن مسئولین آن،‌هر چه سریع‌تر زمینه خروج این کارخانه به بیرون شهر شیراز را فراهم سازند. امروز جلسه‌ای برای بررسی این مسئله برگزار می‌شود. آیا «نرگس» از شیراز جدا می‌شود تا سایه سنگین آمونیاک از سر شیراز کم شود؟


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عباس زارع
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
0
سلام
ما جنوب شهری ها که جانمان ارزان است اما باور کنید اگر مخازن آمونیاک ترکیده بود خسات عظیمش گریبان شمال شهر را هم می گرفت
پس لطفا آقایان مسوولین به خاطر خودشونم که شده فکری به حال کارخونه کنند و به اقایان صاحب نفوذ وزارت صنایع که مالک 49 درصد کارخونه هستند باج ندهند!
عباس زارع از سکنین محله
نواحي جدا شده از استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
0
حالا بي خيال آمونياك ، من كه مارك روغن نرگس را در بازار مدت هاست نديدم آياواقعا اين كارخانه روغن توليد مي كند