کد خبر: ۴۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
فرماندار سابق شیراز:

در دو سال گذشته 12 طرح امنیتی در شیراز اجرا کردیم

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تمام‌الکترونیک و در آرامش کامل برگزار شد که وزارت کشور درصد موفقیت آن در شیراز را 95 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌محوری از اصول کاری وی در سمت فرماندار شیراز بوده است، گفت: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی امانتی الهی است بنابراین مسئولین باید با تمام توان کار کنند.

جواد زرین‌کلاه در مراسمی که به منظور تقدیر از تلاش‌های وی در سمت فرماندار شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم معارفه خود به عنوان فرماندار شیراز با تحصن کارگران کارخانه آی.تی مقابل شورای اداری استان مواجه شدم که درمورد حقوق و مسائل معیشتی خود مشکل داشتند بنابراین از همان نخستین روز کاری با حضور مسئولین استان کارگروهی تشکیل شد و با تعامل و پیگیری مدوام مشکل آن ها حل شد.

وی افزود: در شیراز سعی کردیم از طریق صحبت کردن با مردم، کمترین استفاده را از احکام قضایی و نیروی انتظامی در مسائل اجتماعی داشته باشیم.

زرین کلاه ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در این مدت 12 طرح امنیتی را در شیراز اجرا کردیم که پیش‌نویس چهار طرح را دستگاه قضایی برای ما تهیه کرد.

فرماندار پیشین شیراز از شورای چهارم شیراز به دلیل توجه به مشکلات اجتماعی شیراز در کنار فعالیت‌های عمرانی و همچنین از مدیران شهری به جهت افزایش ظرفیت مرکز نگهداری معتادان از 136 نفر به 600 نفر و اعطای زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری موفق دو انتخابات مهم در شیراز بیان کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تمام‌الکترونیک و در آرامش کامل برگزار شد که وزارت کشور درصد موفقیت آن در شیراز را 95 درصد اعلام کرد. همچنین انتخابات شورای شهر با وجود 500 داوطلب برای انتخاب 21 عضو علی‌رغم حجم گسترده کار به صورت صد در صد سالم برگزار شد.

زرین کلاه در ادامه برخی از طرح‌هایی را که در شهرستان شیراز اجرا کرده بود برشمرد و گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی، تخریب منقل‌خانه‌ها، راه‌اندازی دهکده سلامی، طرح پیشگیری از سرقت، ساماندهی باغات مجالس، ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی، طرح بهداشت شیراز، طرح شهر بدون تکدی‌گری و طرح مناسب‌سازی معلولین از جمله مواردی بود که در این شهر اجرا شد.

ساماندهی مراکز توزیع سیلندرهای دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در کشور برای نخستین بار انجام شد و فلوچارتی که در شیراز تهیه شد در کل کشور اجرا می‌شود.

طرح پیشگیری از آتش‌سوزی در محیط زیست و منابع طبیعی، طرح ورزش، طرح تسهیلات نوروزی، ممنوعیت حمل سلاح سرد، مدیریت بحران و اجرای کمربندی دو کوهک، حل مشکل ترافیک در گویم، انتقال جمعه بازار، برخورد با سد معبر و اغذیه فروشان سیار، اجرای طرح فرهنگی انس با فطرت و طرح برخورد با قاچاق سوخت و دارو دیگر مواردی بود که مورد اشاره زرین کلاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تدوین سهم هریک از دستگاه‌های استان در سند چشم‌انداز 1404 شیراز آغاز شده است، اعلام کرد: تا کنون 30 دستگاه چشم انداز آینده خود را تدوین و به فرمانداری ارسال کرده‌اند که بقیه ادارات نیز باید این کار را انجام دهند زیرا اگر هدف مشخص شد به دنبال ابزارهای رسیدن به آن نیز خواهیم رفت.

نظرات بینندگان