کد خبر: ۴۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
رئیس بنیاد نخبگان فارس خبر داد:

برگزاری چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت در شیراز

تعداد ۹۱۶ مقاله و دیدگاه، ۴۳ شبکه اجتماعی و وبلاگ و ۵۱ اثر تصویری به دبیرخانه ستاد چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی- اجتماعی شیرازه، رئیس بنیاد نخبگان فارس خبر داد: چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت با شعار «جوان ایرانی، خودباوری ملی، پیشرفت اسلامی ایراني» در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد.

علی خلفی‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد متقاضیان شرکت در این دوره بیش از هزار و ۶۰۰ نفر بوده است، گفت: به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت در این کنگره فقط ۵۰۰ شرکت کننده از سایر دانشگاه‌های کشور حضور خواهند داشت اما دانشجویان و جوانان علاقه مند استان فارس که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند با دبیرخانه کنگره به شماره ۶۲۴۲۸۵۰ داخلی ۱۱۶تماس گرفته و جهت شرکت در همایش ثبت نام نمایند.

وی اظهار کرد: تعداد ۹۱۶ مقاله و دیدگاه، ۴۳ شبکه اجتماعی و وبلاگ و ۵۱ اثر تصویری به دبیرخانه ستاد چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت ارسال شده است.

رئیس بنیاد نخبگان فارس تلاش برای مشارکت حداکثری دانشجویان و جوانان فعال در انديشه‌ورزي پیرامون الگوی پیشرفت کشور و فرآیند تدوین و تحقق آن؛ ظرفيت‌سازی برای مطالبه و اجرای الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت توسط نسل آينده‌ساز جامعه؛ كمك به همگاني كردن و ترويج گفتمان پيشرفت در بين جوانان و دانشجویان؛ فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه جوانان و دانشجویان کشور و به كارگيري آن برای تولید آثار علمی و هنری با موضوع پیشرفت؛ جهت‌دهی به تولیدات و آثار علمی و هنری دانشجویان و جوانان كشور در زمينه پيشرفت و ارزيابي و ارتقاء مداوم آن ها؛ فرهنگ‌سازی و تقويت روحيه خودباوري در بين دانشجويان و نسل جوان كشور را از جمله اهداف مهم این کنگره عنوان کرد.

وی محورهای این کنگره را برشمرد و گفت: هويت و سبك زندگي اسلامي ايراني جوانان؛ پايگاه اجتماعي و منزلت جوانان؛ پيشرفت علم، فناوري، نوآوري و كارآفريني جوانان؛ و همچنین جوانان، فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي چهار محور اصلی این کنگره است.

خلفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این دوره هیات داوران در هر یک از چهار محور کنگره، دو برگزیده را معرفی خواهند کرد و علاوه بر آن در هر بخش یک برگزیده براساس نظرات مخاطبان انتخاب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سه دوره قبلی این کنگره در تهران برگزار شده بود، تصریح کرد: این اولین دوره‌ای است که کنگره پیشگامان پیشرفت خارج از تهران برگزار می‌شود که استان فارس به دلیل توانمندی فراوان در مباحث علمی و برگزاری پروژه‌های ملی و همچنین اعلام آمادگی دستگاههای اجرایی استان فارس، چهارمین دوره در شیراز برگزار می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در برگزاری این کنگره، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، ورزش و جوانان، کمیته امداد استان فارس و دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی و همیاری‌ شهرداری شیراز، مشارکت و همراهی داشته‌اند.

نخبگان و مشاهیر فارس در سطح ملی معرفی شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست خبری اعلام کرد: همزمان با برگزاری چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت، توانمندی ها، تولیدات و اختراعات دانشجویان دانشگاه های کشور در قالب نمایشگاه در تالار حافظ شیراز در معرض دید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

احمد همتی بیان کرد: این کنگره فرصتی است که توانمندی ها، نخبگان و مشاهیر فارس در سطح ملی معرفی شوند تا شاهد حضور نخبگانی از استان فارس در نهادهای تصمیم ساز نظام و کشور باشیم.

وی تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان و بیان سبک زندگی ایرانی- اسلامی را از مهم ترین اهداف این کنگره عنوان کرد و از رسانه ها خواستار آن شد که با پوشش دادن مناسب اخبار کارهای علمی و فرهنگی نظیر این کنگره، موج مثبت فرهنگی و روحیه نشاط و خودباوری را در جامعه ترویج کنند.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان