کد خبر: ۴۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری خبر داد:

شیراز با استفاده از تجربیات اروپایی ها نورپردازی می شود

یکی از اهداف برگزاری همایش بین المللی نورپردازی و روشنایی استفاده از تجرییات سخنرانان مطرح برای تهیه طرح جامع نورپردازی در شهر شیراز است.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل سازمان تاسیسات و زیبا سازی شهرداری با بیان این مطلب در جمع خبر نگاران از برگزاری همایش بین المللی نورپردازی و روشنایی بر ای اولین بار در شیراز با حضور 12 نفر از استاتید از کشورههای اروپایی در شیراز خبر داد و گفت: این همایش به مدت 2 روز برای اولین در کشور برگزار می شود.

سید علی اکبر حسینی افزود: یکی از اهداف برگزاری همایش بین المللی نورپردازی و روشنایی استفاده از تجرییات سخنرانان مطرح برای تهیه طرح جامع نورپردازی در شهر شیراز است.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ رشته دانشگاهی در کشور در خصوص مباحت نورپردازی در شهر ها و زیبا سازی آن وجود ندارد بیان داشت: نبود رشته دانشگاهی معماری نور پردازی در کشور باعث شده این مسله مغفول بماند.

حسینی ضمن اشاره به اینکه تا کنون طرح جامع نور پردازی در شیراز تهیه نشده است اظهار داشت: شهرداری تهران و مشهد داری طرح جامع نورپردازی هستند اما تنها در مشهد این طرح به مرحله اجرایی رسیده است .

مدیرعامل سازمان تاسیسات و زیبا سازی شهری ابراز داشت: هزینه روشنایی پارک آزادی برای طی سه سال گذشته ماهیانه 28 میلیون تومان است که با استفاده از لامپ های کم مصرف به ماهیانه بیش از 3 میلیون تومان رسیده است.

حسینی خاطر نشان کرد:هیچ چراغ و لامپ روشنایی در سطح شهر حذف نشده است تنها سیستم های روشنایی قبلی تبدیل به لامپ های کم مصرف شده است

دبیر اجرایی این همایش گفت: تا کنون 220 چکیده مقاله به این همایش ارسال شده است که تعداد 120 مقاله انتخاب و در مرحله بعد 40 مقاله برای ارائه بصورت شفاهی معرفی می شوند

سید مهدی قاضی عسگر ابراز داشت: برگزاری مسابقه طراحی چراغ با حضور و معرفی 80 طرح چراغ جدید با هدف ارتقا طرح های چراغ متناسب با زندگی ایرانی ،مسابقه نور پردازی سال،نمایشگاه تخصصی روشنایی و نور پردازی و جشنواره نور با استفاده از فرهنگ ایرانی و ایجاد طرح های برای آذین بندی خیابان ها از جمله برنامه های همایش است.

وی تاثیرات نور بر انسان و محیط زیست ،ارتقا کیفیت محیط با کمک نور و.... از محورهای همایش است.

نظرات بینندگان