کد خبر: ۴۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲

استاندار فارس: همه باید پاسدار حفاظت از محیط زیست باشیم

استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه حفظ محیط زیست فرهنگ سازی نشده است، گفت: آلودگی محیط زیست جهان بشریت را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، دکتر سیدمحمد احمدی، استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان گفت: مسئله محیط زیست به عنوان میراث مشترک بشریت و مقوله ای بسیار اساسی مطرح است و این درحالی است که ما برای سالم نگه ‌داشتن محیطی که در آن زندگی می کنیم، کمتر تلاش می کنیم و بی توجه هستیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان فارس با بیان اینکه در زمینه حفظ محیط زیست فرهنگ سازی نشده است، خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست جهان بشریت را تهدید می کند.

دکتر احمدی با اشاره به اصل مسئولیت مشترک ولی متمایز دولت ها در حقوق بین الملل محیط زیست، یادآور شد: براساس این اصل خیلی از دولت ها از دیدگاه حقوق بین الملل زیر سئوال هستند که به خاطر بهره برداری بیشتر از طبیعت، محیط زیست را بیش از دیگران آلوده می کنند و باید به دادگاه‌های بین‌المللی کشیده شوند.

استاندار فارس با اشاره به مسائل موجود در حوزه محیط زیست کشور، خاطرنشان کرد: ساحل خلیج فارس صد برابر آلوده‌تر از دریاهای مشابه است و نسبت به آن‌ها 75 درصد بیشتر آلودگی دارد که علت آن عدم رعایت ساکنین سواحل جنوبی و شمالی، استخراج بی رویه نفت و پس آب کشتی های غول پیکر نفت‌کش است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما با بی توجهی به محیط زیست کره زمین را ناامن می کنیم، ادامه داد: همه باید پاسدار حفاظت از محیط زیست باشیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاندار فارس همچنین با تذکر نکات اداری، خطاب به مسئولین توصیه کرد: این انتظار از مدیران استان می رود که بازدید از شهرستان ها را به صورت ماهانه با هماهنگی فرمانداران داشته باشند تا از این طریق و در این دیدارها مردم مسائل و مشکلاتشان را در میان بگذارند و از طرفی اگر تنگناهاي موجود را با مردم، صادقانه مطرح كنيم، مردم نيز ما را باور خواهند كرد و براي حل مشكلات همراهي خواهند كرد.

دکتر احمدی با یادآوری اینکه بودجه عمرانی استان فارس در سال آینده وضعیت مطلوبی ندارد، تاکید کرد: هنوز فشارهای استکبار و تحریم های اقتصادی وجود دارد و شیطنت های دشمنان نیز مانند گذشته به قوت خود باقی است پس باید مشکلات را با انسجام و همدلی به بهترین نحو حل کرد.

استاندار فارس همچنين بر ضرورت بهره‌گيري مناسب از همكاري بخش خصوصي تاكيد و خاطرنشان كرد: به مشكل تشكل‌هاي مردم نهاد توجه بيشتري داشته باشيم، بخش خصوصي مي‌تواند از بار دولت كم كند و دولت نيز مي‌تواند سبكبال و سبك بارتر به فعاليت مشغول شود و مشكلات را حل كند.

وی با پیشنهاد اینکه جلسه شورای اداری استان فارس به صورت کمسیون های تخصصی برگزار شود، گفت: از این طریق می توان شرایط را برای بحث و تبادل نظر فراهم کرد و جلسه حالت سخنرانی نداشته باشد تا در قالب کمسیون های تخصصی مسائل هوشمندانه پیگیری شود.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان