کد خبر: ۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

پاسارگادی ها دختــرزا هستند!

در 9 ماهه نخست سال جاری از 467 تولد ثبت شده ،تعداد 253 دختر و 214 پسر متولد شده اند که این آمار از تولد بیشتر دختر ها نسبت به پسرها در پاسارگاد خبر می دهد.

شیرازه - سازمان ثبت احوال کشور در سوم دی ماه بر اساس مصوبه هیئت وزیران با صدور اولین سجلی شناسنامه به نام فاطمه ایرانی شروع به کار کرد.

اداره ثبت احوال در شهرستان پاسارگاد که در آن زمان بخش سعادت شهر بود در 17 بهمن سال 1374وهمزمان با دهه فجر شروع به کار کرد.

سهراب میرزاپور رییس اداره ثبت احوال پاسارگاد با تشریح کارهای انجام شده در مصاحبه با طنین پاسارگاد گفت: از وظایف بسیار مهم اداره ثبت احوال در هر شهرستان ثبت وقایع چهار گانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق می باشد.

رییس اداره ثبت احوال پاسارگاد گفت:کارت ملی هوشمند پروژه بزرگی است که از 3 دی ماه سال جاری در استان فارس کلید خورده است و به زودی صدور کارت ملی هوشمند در  شهرستان های استان فارس هم  صادر خواهد شد.

وی افزود: کارت ملی هوشمند علاوه بر مشخصات فردی که بر آن قرار دارد، شامل سایر اطلاعاتی که دستگاه های دیگر می خواهند بر روی آن بار گذاری کنند امکان آن فراهم می باشد و به همین جهت صدور کارت ملی هوشمند خدمات رسانی را دقیق، سریع و آسان خواهد کرد.

میرزاپور ادامه داد: از ابتدای سال 92 تا به امروز 467 ولادت و تعداد 113 فوت در این اداره به ثبت رسیده است و این در حالی است که 208 مورد هم ثبت ازدواج داشتیم و به طور میانگین در هرماه 52 الی 60 تولد و 10 ال 18فوت به ثبت رسیده است.

رییس اداره ثبت احوال پاسارگاد ابراز داشت: از تعداد 467 ولادت ثبت شده تعداد 262 تولد شهری داشتیم و بقیه که تعداد 205 تولد می باشد هم در روستا ها بوده است واز 113 وفات ثبت شده تعداد 65 مورد شهری و 48 مورد روستایی داشتیم و بیشترین علت مرگ در شهرستان  هم بیماری های قلبی عروقی می باشد.

میرزاپور خاطر نشان کرد:فراوانی نام در بین پسرها در شهرستان پاسارگاد امیر محمد با بیشترین تعداد و در دختران نیز فاطمه زهرا است که رتبه اول را به لحاظ فراوانی دارد.

وی بیان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری از 467 تولد ثبت شده ،تعداد 253 دختر و 214 پسر متولد شده اند که این آمار از تولد بیشتر دختر ها نسبت به پسرها  در پاسارگاد خبر می دهد.

 

 

نظرات بینندگان