کد خبر: ۴۹۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

آب آشامیدنی روستای عزآباد بیضا غیربهداشتی است؟

چندی پیش پیامکهای متعددی در خصوص غیر بهداشتی و غیر قابل استفاده بودن آب شرب روستای عزآباد بیضاء به دستمان رسید که نگران کننده و قابل تامل بود .

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون سپیدان ، چندی پیش پیامکهای متعددی در خصوص غیر بهداشتی و غیر قابل استفاده بودن آب شرب روستای عزآباد بیضاء به دستمان رسید که خیلی نگران کننده و قابل تامل بود . در همین راستا تماسهای تلفنی متعددی با برخی از ساکنین و یکی از مسولین روستا برقرار شد ، که تمامی مخاطبین ، خبر ناسالم بودن آب شرب روستا را تائید نمودند 

بنا به اظهارات ساکنین روستا ، آب شرب موجود در عزآباد از رنگ ، بو و مزه خوبی برخوردار نیست، به حدی که فضای داخل تانکرهای نگهداری آب آشامیدنی دچار تغییر رنگ شده و لوله های آب را هم دچار زنگ زدگی نموده است .

به همین دلیل روستائیان جهت تامین آب آشامیدنی مورد نیاز از سایر روستاها و یا آب چشمه های مجاور استفاده می کنند .

همه می دانیم که یک آب سالم قابل شرب باید  ۱ ـ عاری از عوامل زنده بیماری‌زا باشد۲ ـ  عاری از مواد شیمیایی زیان آور باشد۳ ـ  بدون رنگ و بو، و طعم مطبوع داشته باشد۴ ـ  قابل استفاده برای مصارف خانگی باشد و آبی که یک یا دو مورد از ویژگی‌های فوق را نداشته باشد (بویژه مورد یک و دو) آن را آلوده و برای شرب غیرقابل مصرف می‌دانند.

هر چند که گامهای بلند و ستودنی در خصوص آبرسانی و سالم سازی آب روستایی در شهرستان صورت گرفته ، اما انتظار می رود مسولین شهرستان ، این مورد ویژه را نیز در دستور کار قرار داده و هر چه سریعتر نسبت به تهیه آب آشامیدنی سالم برای روستای عزآباد بیضاء اقدامات لازم را انجام دهند .

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
داراب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
خواهش مندیم هرچه زود تر رسیدگی کنید
کامران توکلی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
درود بر شیرازه،به خدا شیرازه ما از هم پاشید از بس رفتیم آب آوردیم،دیگه تانکر ها و لوله ها همه سوراخ شدند، حتی گوسفندها هم از این آب نمیخورند.این تن بمیره یه فکری به حال آب این روستا بکنید