کد خبر: ۴۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 18 دی

گلوله‌های برفی روزنامه‌های استان به سوی مسئولان شلیک شد

محور اصلی روزنامه‌های امروز استان انتقاد از وضعیت خدمات رسانی به شیراز برف زده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه؛ روزنامه‌های استان فارس امروز رنگ و بوی برف به خود گرفته بودند.

در صفحه اول «نیم‌نگاه» از 12 تیتر، 6 تیتر به اخبار مرتبط با برف اختصاص یافته است: «تذکر دستغیب به سه وزیر کشور، راه و شهرسازی و نیرو: چرا باید تاوان بی‌تدبیری مسئولان را مردم بدهند؟»، «شیراز لیاقت برف ندارد!!»، «شیراز، شهر بی‌دفاع»، «خدا کند که دیگر برف نبارد»، «بارش برف نمایشگاه کتاب شیراز را تعطیل کرد» و «دو دستگاه وانت بار و 10 کارگر جهت ریختن برف درختان از سوی خیریه پوراسلامی شیراز به کار گرفته شدند». مهدی آماده سردبیر نیم‌نگاه در ستون «اشاره» این روزنامه نوشته است: «... در هر حال دیگر امیدی نیست که کسی برای ما کاری کند و تنها می‌توانیم دعا کنیم که خداوندا، شهر شیراز لیاقت برف ندارد و کرم بفرما برای ما برف نفرست».

اما «خبرجنوب» ضمن اشاره به «غول بیکاری در فارس هفت پله پائین آمد»، تیتر یک خود را برفی انتخاب کرده است؛ «شیراز، شهر بی‌دفاع!». این روزنامه به برخی مشکلات ناشی از برف اشاره کرده است؛ «قطعی آب، برق، اینترنت در صدرا و شیراز؛ وقوع 107 تصادف در کمربندی شیراز ؛ سامانه 118 و 137 و اتفاقات آب و برق پاسخگوی مردم نبودند؛ برخی بیمارستان‌ها در تاریکی فرو رفتند؛ شیراز بی‌درخت شد، اطلسی‌های عید در زیر برف لگدمال شدند؛ خودتان را برای برف روز جمعه آماده کنید». خبر جنوب اما نسبت به اظهارات دیشب شهردار شیراز هم واکنش نشان داده و در انتقاد به او تیتر زده؛ «شهردار شیراز؛ کدام بحران؟ من که بحرانی ندیدم!»

روزنامه «افسانه» اگرچه توصیه رئیس جمهور به استاندار مبنی بر این‌که امور را به مردم واگذار کنید را تیتر یک خود کرده است اما تصویر بزرگی از یک درخت که زیر بار سنگین برف کمر خم کرده و شکسته است و روی آن نوشته شده؛ «برف آمد، برق رفت»، بیشتر از هر چیزی جلب توجه می‌کند.

«عصر مردم» اما سرمقاله خود را برفی نوشت. محمد عسلی در یادداشتی با عنوان «بالاخره برف آمد»، به مشکلات ناشی از برف سنگین در شیراز و استان اشاره کرده و به یک نکته جالب اشاره کرده است: «یادمان باشد اگر سیل یا سرمایی که تا 49- درجه، امروز ایالت‌ها و شهرهای کشورهای بزرگی چون آمریکا و امثالهم را تهدید می‌کند، بر سر ما سرازیر شود تا چه میزان قدرت مقابله و مصونیت بخشی داریم؟ شاید به همین دلیل است که گفته‌اند: خدا به اندازه لباس سرما می‌دهد».

نظرات بینندگان