کد خبر: ۴۹۸۳۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
حرف های عجیب شهردار شیراز یک روز پس از برف:

در شهر 40 سانتی‌متر برف باریده بود/ وضعیت شهر اصلا بحرانی نبود!/ اداره برق کابل‌های برق زیرزمینی بکشد!/ کفش مناسب بپوشید

هرس درختان نیز به موقع انجام شده و می‌شود اما بر مبنای کار علمی، درخت را از پایین هرس می‌کنند، نه اینکه سر آن را قطع کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، علی رضا پاک فطرت شهردار شیراز بعد از بارش برف سنگین در شهر شیراز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از خدمات رسانی شهرداری در این ایام بگوید و هم پاسخ منتقدان را بدهد.

مهندس پاک فطرت فراتر از یک شهردار ظاهر شد و به جای مسئولین اداره آب و فاضلاب، برق، فرمانداری و حتی مسئولین هواشناسی هم صحبت کرد. او پا را فراتر از این هم گذاشت برای اداره برق نسخه درمان پیچید و گفت، شبکه توزیع فشار ضعیف شهری، سال‌ها پیش به شکل هوایی ایجاد شده است، اگر به برخی شهرهای کشور نیز نگاه کنیم امروز دیگر شبکه‌های هوایی منسوخ شده و کابل‌ها زمینی منتقل می‌شود، و لازم است در این موضوع تجدید نظر جدی انجام شود.

خبرگزاری فارس نوشته است، علیرضا پاک فطرت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگاه به مسائل و رویدادها باید نگاهی منطقی و بدور از احساسات و تک‌بعدی نگری باشد، اظهار داشت: شهر را باید به شکل کامل دید نه اینکه اگر من ساکن یک نقطه هستم و آن نقطه به دلایلی دچار یک مشکل شده، پس خدمت‌رسانی توسط برق، آب یا شهرداری خوب انجام نشده است.

وی با تأکید براینکه شهرداری شیراز با آمادگی کامل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن شهر را پس از بارش برفی سنگین، به حالت اولیه و عادی بازگرداند، گفت: به عددها توجه کنید، مرکز شیراز شاهد بارش 40 سانتی‌متر برف بوده و این میزان در شهرک‌های حاشیه‌ای و نقاط شمال غرب مانند معالی آباد و گلستان به 50 سانتی‌متر نیز رسیده است.

شهردار شیراز در پاسخ به این سئوال که آیا شهرداری آماده این بحران بوده است، تصریح کرد: کدام بحران، من وضعیت بحرانی در شهر ندیدم، نه نانوایی‌ها از پخت بازماندند، نه کسبه تعطیل کردند، نه خدمات متوقف شد، و اینکه برق در نقاطی از شهر قطع شده یا با ترافیک خودروها مواجه شده‌ایم، بحران نام ندارد.

پاک فطرت با بیان اینکه قطع برق در تمام نقاط شهر شیراز به واسطه سقوط درختان روی شبکه توزیع نبوده است، اضافه کرد: در بسیاری از نقاط به دلیل بارش برف سنگین روی ترانس‌ها و کابل‌های برق، خاموشی اتفاق افتاده و این را مدیران برق نیز قبول دارند، البته در نقاطی به واسطه شکستن درختان، این مشکل حادث شد.

وی تصریح کرد: شهرداری اجازه نمی‌دهد درختان را به دلیل آنکه کابل‌های برق به شکل هوایی عبور داده شده است، سر ببرند و مانع رشد آنها شوند، چراکه شیراز 9 ماه از سال به سایه این درختان و در تمام طول سال به اکسیژن آنها نیاز دارد و نمی‌توانیم با فضای سبز غیرعلمی و غیرمنطقی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: هرس درختان نیز به موقع انجام شده و می‌شود اما بر مبنای کار علمی، درخت را از پایین هرس می‌کنند، نه اینکه سر آن را قطع کنند.

شهردار شیراز گفت: شبکه توزیع فشار ضعیف شهری، سال‌ها پیش به شکل هوایی ایجاد شده است، اگر به برخی شهرهای کشور نیز نگاه کنیم امروز دیگر شبکه‌های هوایی منسوخ شده و کابل‌ها زمینی منتقل می‌شود، و شاید لازم باشد در این موضوع تجدید نظر جدی انجام شود.

پاک فطرت همچنین گفت: قطع آب نیز به واسطه قطع برق چاه‌های آب اتفاق افتاده و آنگونه که مدیر برق شیراز عنوان کرد، تا امشب تمام مشکلات برطرف خواهد شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه بارش برف در هر نقطه‌ای در این حجم حادث شود، مشکلاتی را نیز به همراه دارد، ابراز داشت: بروز مشکل ارتباطی با آمادگی شهرداری و مجموعه‌های خدماتی ندارد، از دیروز تاکنون هیچ مشکلی در بحث حمل و نقل عمومی شیراز رخ نداد و تمام اتوبوس‌ها، تا زمان تعیین شده در روز گذشته و از ابتدای امروز مشغول به خدمت‌رسانی بوده‌اند بدون آنکه کار تعطیل شود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: ما نه تنها ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین شهرداری بلکه ماشین‌آلات پیمانکاران شهرداری را نیز در این دو روز به کار گرفتیم تا شهر وضعیت غیرعادی نداشته باشد و فقط 16 گریدر آماده کار شده بود و تعدادی از گریدرها و کامیون‌ها و لودرهای ما برای کمک به راه و شهرسازی به مناطقی نظیر باجگاه و دشت ارژن منتقل شد.

شهردار شیراز اظهار داشت: ما از نظر ماشین‌آلات و استقرار آنها در نقاط مختلف شیراز هیچ مشکلی نداشتیم اما قبول کنید که روز گذشته و هنگام بارش برف بسیاری از شهروندان برای شادمانی، شکرگزاری و تماشای زیبایی‌های برف، به خیابان‌ها آمده و موجب کندی تردد شده بودند.

وی تصریح کرد: در زمان تردد خودروها امکان کار با ماشین‌آلات سنگین وجود ندارد، از این رو کار اصلی از ساعت 9 شب به بعد که تردد کاهش پیدا کرد، آغاز شد و مردم دیدند که صبح امروز سه‌شنبه شهر چهره‌ای متفاوت با دیروز داشت زیرا تمام معابر اصلی و اغلب معابر منتهی به خیابان‌های اصلی شهر پاکسازی و برف‌روبی شده بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه عادی‌سازی وضعیت شهر براساس اولویت و با توجه به شرایط انجام شده و می‌شود، از این رو امشب نیز با توجه به احتمال یخ‌زدگی معابر، ضمن آنکه جمع‌آوری درختان شکسته را کامل خواهیم کرد، پاشیدن نمک در معابر اصلی و نقاط پرخطر را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای چندساعته وظایف و اقدامات لازم، تقسیم‌بندی و کار برنامه‌ریزی شده است، گفت: کار نمک‌پاشی معابر از ساعت‌های پایانی امشب آغاز می‌شود، اما به خاطر داشته باشید که شهر بسیار گسترده است و بسیاری از کوچه‌ها و معابر فرعی نیز به دلیل آب شدن برف ممکن است دچار یخ‌زدگی شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه شهروندان باید برای فردا لباس و کفش مناسب داشته باشند، گفت: امیدواریم شهروندان نیز تا حد امکان و در حد پاکسازی مقابل منازل خود ما را یاری دهند تا از بروز هرگونه اتفاقی ناشی از یخ‌زدگی، پیشگیری شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
4
پاک فطرت دوست داریم
ناشناس
چیکاره پاک فطرتی؟؟؟؟؟
حسين
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
شهردار کار خودشو انجام بده نيازي نيست واسه کسي نسخه بپيچه.گفته کفش خوب بپوشين.کفش خوب 200 هزار تومان پولشو ميدي بخريم بپوشيم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
6
مهندس پاک فطرت شهرداری توانمند است که لیاقت ایشان و توان ایشان در حد اداره یک وزارتخانه می باشد
از زحمات مجموعه شهرداری و ایشان تشکر میکنیم
مردم محله هوابرد و منطقه 4
ناشناس
توانمند؟ لیاقت؟ دوست عزیز توانمندی و لیاقت افراد زمان وقوع بحران معلوم میشه! زمانی که وضعیت عادیه باید به فکر همچین روزایی باشن
آقایون یا مشغول دعواهای داخلی هستند یا مشغول توزیع نقل و تی شرت تو پارک ها! شهردار بالیاقت رو روز برفی باید شناخت.
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
6
با تشکر از شهردار .
واقعا تمام زحمتشون رو کشیدند.
بی انصاف نباشیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
یادمون باشه اگه کابلهای برق هم بره داخل زمین دیگه نور علی نوره
اونموقع از شرکت آب و فاضلاب و گاز و مخابرات به علاوه شرکت برق باید بنالیم و دست بدامان شهرداری بشیم واسه آسفالت مجدد معابر!
شیرازی
United States of America
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
کجا زحمتشو کشید ...اعلام کرده 4000 نفر نیرو آورده بیرون و اماده باش داده ! خدایی شهری که چهار هزارتا نیرو توش کار کنن الان باید اینطوری باشه! اونهایی که میگن کارشو خوب انجام داده برن یه سر چمران ببین چه خبره ....ضمنا اگرکارش و خوب انجام داده بود که الان لازم نبود تو جبح کنه کابل برف و از زیر بکشه اداره برق چرا ما شاخه درختهارو هرس کنیم!
فري
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
شما خودتو ناراحت نکن يه چيزي شنيدن ميگن شهردار خوب کار کرده نديدن که اينم شده راي دادنمون به اعضا شوراي شهر فعلي.مبناي قضاوت ما شنيدهاست نه واقعيات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
متاسفانه فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری شیرازدر مدیریت کردن این بحران ضعیف عمل کردندرئیس ستاد بحران شهرستان شیراز فرماندار است نه شهردار