کد خبر: ۴۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۲

دو فرمــــانده با مرام و مشتی

یک شب هواخیلی سرد بود، دیدم سید و حاج مهدی هم دارند لباس غواصی می پوشیدند. گفتند:« امشب دو نیروی جدید آمده، می خواهیم همراه آن ها در آب باشیم که احساس تنهایی نکنند و ناراحتی برای آنها پیش نیاید.»
شیــــرازه - سرویس قطعه شهـــدا: در پادگان آموزشی، نیروها آموزش غواصی می دیدند. حاج مهدی زارع و سید محمد با اینکه نیاز به آموزش نداشتند و خودشان مربی بودند، هرشب تا صبح به همراه نیروها با لباس غواصی وارد آب سرد می شدند. یک شب هواخیلی سرد بود، دیدم سید و حاج مهدی هم دارند لباس غواصی می پوشیدند. گفتم: امشب نیاز نیست شما به زیر آب بروید.

از جواب آنها تنم لرزید، گفتد: «امشب دو نیروی جدید آمده، می خواهیم همراه آن ها در آب باشیم که احساس تنهایی نکنند و ناراحتی برای آنها پیش نیاید.»

وقتی نیمه شب برای بردن آن ها آمدم، دیدم از سرما قدرت راه رفتن هم ندارند. هردو با لباس غواصی مانند دو مجسمه روی زمین افتاده بودند. زیر بغل آنهارا گرفتم و پشت وانت سوار کردم به عقب بردم.

شهید سید محمد کدخدا متولد سال 1338 در شیراز است. سید در زمان دفاع مقدس فرمانده گردان امام حسین.ع. بود که در تاریخ 19/10/1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به فیض عظمای شهادت نائل شد.
شهید حاج مهدی زارع متولد سال 1334 در  هفت انجان بیضاء است. او در زمان جنگ فرمانده گردان امام حسین لشکر 19 فجر بود و در 4/10/1365 در شلمچه در عملیات کربلای 4 به سوی معبودش پر کشید.


برگرفته شده از کتاب همسفر تا بهشت
نظرات بینندگان