کد خبر: ۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

یک دیدار گرم در هوای سرد گلستان شیراز + فیلم

بارش شدید برف و سرما در شمالغرب شیراز هم نتوانست مانع دیدار پاسداران و بسیجیان ناحیه حضرت رسول (ص) شیراز با خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران شود.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر شیراز، صبح زود است و همه به شوق دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان منطقه شمالغرب شیراز از شهرک گلستان گرفته تا گویم و شهر صدرا با وجود سرمای شدید و یخ زدگی معابر و خیابان ها در محل ناحیه حضرت رسول (ص) شیراز جمع شده اند ؛ 4 گروه تشکیل شده و بخاطر کمبود جا و نبود وسیله نقلیه عذر چند نفر هم خواسته می شود ناراحتی در چشمان آن ها که از این دیدارها جا می مانند کاملا مشهود است .

قرار است دیدار پاسداران و بسیجیان ساسر استان فارس در قالب  758 گروه  با 2500 خانواده شهید ، جانباز و ایثارگر استان فارس با رمز یا محمد رسول الله  (ص)  و در سالروز عملیات کربلای پنج انجام شود.

حرکت به سمت منازل شهدا و جانبازان منطقه به دلیل یخ زدگی خیابان ها و سرمای شدید چند بار عقب می افتد اما بالاخره راس ساعت هشت و سی دقیقه ، تصمیم حرکت گرفته می شود اما مشکل جدیدی پیدا می شود، خودرو ها بر اثر سرمای شب گذشته تا صبح دچار نقص فنی شده اند و روشن نمی شوند اینجاست که با همکاری عده ای از دوستان باتری خودروها با به هم وصل می شوند تا شارژ شوند همین چند دقیقه تاخیر کافی است که همه در محوطه بیرونی ناحیه تجمع کنند، بالاخره ماشین ها هم روشن می شوند و صدایی می آید که می گوید با معرفت ها یک وقت دست خالی نروید حداقل یک جعبه شیرینی، چیزی بگیرید، با این تذکر لبخند بر صورت همه نقش می بندد ، سوار خودرو ها می شویم و حرکت می کنیم.

یخ زدگی و تجمع برف در خیابان های اصلی و فرعی محلات، گاه دیدار را تا مرز لغو شدن پیش می برد اما حضور فرمانده ناحیه به حاضران دلگرمی می بخشد آن جا که وقتی برف جلوی حرکت خودرو را می گیرد او پیاده می شود و پای پیاده به سمت آدرس مورد نظر حرکت می کند ما هم پشت سر او راه می افتیم و جانباز عزیزی که انگار می دانسته پیاده می آییم، پیاده به استقبالمان می آید.


شدت برف و سرما به حدی است که هم او و هم خود ما تعجب کرده ایم که چگونه این دیدار میسر شده است و در جاهای دیگر هم وضع به همین منوال است در سرما پیاده به استقبالمان می آیند و پیاده هم بدرقه مان می کنند، انگار نه انگار سنی از ایشان گذشته است، هشت سال دفاع مقدس آن ها را مانند کوه، محکم و استوار ساخته است. از محتوای دیدارها چیزی نپرسید همین قدر بدانید که از عشقشان به دیدار رهبر معظم انقلاب می گویند و بقیه حرف ها را هم بگذارید در دل ما بماند، آن ها مانند گذشته ایستاده اند، درست است که دردها زیاد است اما مقاومت آن ها بیشتر است . فقط یک جمله از همسر یک جانباز را برایتان بگوییم : " سی سال بود به ما سر نزده بودند ".

از شما دعوت می کنیم به تماشای " یک دیدار گرم در هوای سرد گلستان شیراز " بنشینید.














نظرات بینندگان