کد خبر: ۵۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

معاون ورزش و جوانان فارس: باید مبانی فکری جوانان مبانی فکری انقلاب باشد

تحقیقات نشان داده است که هویت ملی جوانان فارسی نسبت به 10 سال گذشته، رشد مورد نظر را نداشته است و این یک زنگ هشدار است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: آمار نشان می‌دهد فعالیت‌هایی که در حوزه ملی و مذهبی جوانان انجام می‌دهیم نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد چراکه مخاطب احتیاج به کارهای جدید و نو دارد.

محسن سالاری در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر این استان به فعالیت‌های حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: با حضور 80 تشکل و سازمان جوانان در فارس باید تلاش کنیم بیشتر به‌سمت تولید محتوا حرکت کنیم.

مسئول کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر فارس اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که هویت ملی جوانان فارسی نسبت به 10 سال گذشته، رشد مورد نظر را نداشته است و این یک زنگ هشدار است. گرچه هنوز بالاتر از میانگین هستیم اما باید توجه داشت که ما در برابر هجوم یک جنگ نابرابر فرهنگی هستیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه محتوا و کارهای خوبی در زمینه مذهب و انقلاب داریم اما نتوانستیم آن‌ها را به خوبی به جامعه هدف منتقل کنیم، تأکید کرد: کلید کار، روش انتقال مطلب و مفاهیم است، هرچند کارهای ظاهری لازم است اما اینکه بخواهیم خط فکری جوانان خود را به مسائل ملی و مذهبی سوق دهیم به گونه‌ای که مبانی فکری او مبانی فکری انقلاب اسلامی باشد نیاز به ابتکار و نوآوری دارد.

سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر فارس گفت: حدود 600 برنامه ورزشی در 850 هیئت ورزشی استان فارس در ایام فجر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو رویکرد همگانی و قهرمانی در مباحث ورزشی درنظر گرفته شده است،‌ افزود: در رویکرد همگانی برگزاری پیاده‌روی‌های خانوادگی، دوچرخه‌سواری و مسابقات کارکنان را می‌توان نام برد و در رویکرد قهرمانی از میزبانی مسابقات کشوری و جشنواره‌های مختلف ورزشی می‌‌توان یاد کرد.

انتهای پیام/523/4

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، ورزش ، جوانان
نظرات بینندگان