کد خبر: ۵۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۲

نماینده شیراز در مجلس: طرح ترافیک اعصاب جامعه را سوهان می‌زند

نگاه شهرداری به طرح محدوده ترافیک نباید درآمدزایی باشد و باید با اجرای درست آن موانع بسیاری از دوش مردم برداشته شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید حسین ذوالانوار با بیان اینکه موضوع طرح ترافیک این شهر به سال‌های گذشته برمی‌گردد، اظهار داشت: ترافیک عمر مردم را تلف می‌کند و انرژی بسیاری را از آنان می‌گیرد و از هر چیز زیانبارتر، اعصاب جامعه را سوهان می‌زند.

وی افزود: پیش از شروع به اجرای این طرح لازم بود کار کارشناسی بیشتری در مورد آن صورت می‌گرفت و مشاور مربوطه تسلط کاملی بر امور می‌داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به طور مثال در خیابان انقلاب جایی برای حرکت موتورسیکلت پیش‌بینی نشده و تاکسی‌ها ایستگاه مشخصی را ندارند.

ذوالأنوار با تأکید بر اینکه باید موانع از دوش ساکنان محدوده طرح ترافیک شیراز برداشته شود، گفت: شهروندان ساکن در این محدوده باید فرصت کافی برای اخذ مجوز داشته باشند و اینکه لازم دانسته شده از تعداد بسیار ادارات و ارگان‌ها منجمله راهنمایی و رانندگی استعلام گرفته شود کار راحت و آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال جاری بخشی از قطار شهری شیراز به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: مسیر این قطار از میدان احسان تا میدان نمازی است و در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد اما بر ترافیک مرکز شهر اثرگذار می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حلقه اطراف طرح محدوده ترافیک شیراز باید پیش‌بینی پارکینگ‌های کافی می‌شد، ادامه داد: باید با صبر و حوصله موانع بر سر راه اجرای این طرح برداشته شود و وسایل نقلیه عمومی شامل تاکسی و اتوبوس با کار کارشناسی شده، به اندازه متناسب پیش‌بینی شود.

ذوالأنوار با اشاره به اینکه در اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز باید هم از صبر و حوصله مردم و هم نیت خیر مسئولان تشکر کرد، گفت: بیشترین آسیب ناشی از آلودگی‌های ترافیک و خروجی اگزوز خودروها متوجه ماموران راهنمایی و رانندگی است.


نظرات بینندگان