کد خبر: ۵۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۲

آنچه که از تالاب بین المللی کمجان ندیده و نمی دانید + تصاویر

تالاب بین‌المللی کمجان که در شهرستان خرامه قرار دارد از جمله تالابهای مهم کشور است و در اولین کنوانسیون بین‌المللی تالابها در رامسر ثبت و به تائید رسیده و طبق نظر مجامع جهانی و زیست محیطی، یک درصد از پرندگان خاورمیانه را در خود جای ‌داده‌است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، مطابق آخرین گونه شناسی صورت گرفته در سال اخیر بالغ بر ۱۰۰ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی، مهاجر، بومی ونیمه مهاجر در حوزه این تالاب توسط سرمحیط بانی خرامه شناسایی شد.

به گفته بومیان محلی بخش کربال و به خصوص روستائیان کمجان در کناره‌های تالاب، آهو، گراز، کفتار و گونه‌هایی از گربه‌های وحشی بزرگ جثه و کوچک مانند روباه و توره به وفور مشاهده می‌شود.

در این تالاب گونه‌های متنوعی از گیاهان تالابی و مردابی از جمله نی، لوئی، شوره، درمنه و غیره وجود دارد، که در بعضی نقاط ارتفاع آنها به شش الی هشت متر در وسعتی به مساحت پنج هزار و ۲۵۰ هکتار را شامل می‌شود.

داریوش دهقان فرماندار خرامه در شهریور ماه امسال از استقرار پاسگاه محیط ‌‌بانی در تالاب بینالمللی کمجان خبر داد و گفت: مجوز لازم از سوی اداره محیط زیست فارس برای استقرار پاسگاه محیط‌بانی و استقرار محیط‌بان در تالاب بینالمللی کمجان بخش کربال صادر شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان