کد خبر: ۵۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
حجت الاسلام رضوی اردکانی:

امام جمعه موقت شیراز: مجلس درمان مردم را رایگان کند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه نحوه توزیع سبد کالا اشتباه بود، گفت: مردم سبد کالا و یارانه را نمی خواهند و در مقابل مجلس کاری کند که درمان و بهداشت مردم رایگان شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه طبق قانون تحصیل و درمان مردم ایران باید رایگان باشد، تاکید کرد: متاسفانه نحوه توزیع سبد کالا اشتباه بود و برخی از کشورهای خارجی با استفاده از عکس ها و تصاویر مربوط به هجوم مردم به مراکز توزیع سبد کالا، سخنان بسیاری را پخش کردند.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است کرامت و عزت ملت ایران است و باید در تمامی موارد به آن توجه داشت.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برخی عادت به درون صف ایستادند دارند، افزود: ملت بزرگوار و شرافتمند ایران همواره به فکر جایگاه و شخصیت خود هستند و کسی هم برای مقداری برنج مشکلی ندارد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی تاکید کرد: متاسفانه مجلس علی رغم خدمات بسیار زیاد در برخی از مواقع منفعل عمل کرده در حالیکه می تواند با یک مصوبه به گونه ای عمل کند که سبد کالا و یارانه در کنار هم قرار گیرند و وضعیت بهداشت و درمان مردم مجانی شود.

وی ادامه داد: باید از ویزیت پزشک تا عمل جراحی مردم مجانی و رایگان گردد و این کار با تجمیع هزینه های یارانه و سبد کالا ممکن خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت تحصیل مردم نیز گفت: در قانون اساسی تحصیل برای همگان رایگان است و مسئولین باید به این قانون عمل کنند و اگر بهداشت و درمان و تحصیل مردم رایگان شود ملت سربلند ایران احتیاجی به یارانه و سبد ندارند.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: جای تعجب است برخی از افراد حاضر در همین دولت، دولت گذشته را به دلیل پرداخت یارانه مورد انتقاد قرار دادند اما خودشان با توزیع این سبد کالا کار بدتری کردند که امیدواریم این وضعیت ساماندهی درستی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران پس از 35 سال از زمان پیروزی انقلاب به خواسته های خود رسیده اند، گفت: خواسته های مردم شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که امروز با سربلندی می گوییم که ملت ایران به خواسته های خود رسیدند و در این کره خاکی کشوری مستقل تر از جمهوری اسلامی ایران نیست.

رضوی اردکانی ادامه داد: امروز به خودکفایی در صنایع نظامی رسیدیم که موجب حیرت ابرقدرت ها شده است.

وی بیان کرد: با تمام سختی ها و کمبودها امروز استقلال اقتصادی داریم و استقلال علمی نیز با توجه به پیشرفت های دانشجویان و اساتید علمی ایران نمایان است.

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: در بحث آزادی نیز ملت به خواسته های خود رسیدند چرا که آزادی به معنی انتخاب سرنوشت برای ملت است که امروز خود مردم سرنوشت و مسئولین خود را انتخاب می کنند. البته گروهی نیز آزادی را به نوعی دیگر می دانند که برداشت آنها اشتباه است چرا که آزادی به معنی بی بند و باری نیست.

حجت الاسلام رضوی اردکانی تاکید کرد: وحدت و حضور، ایثار رزمندگان و شهدا و رهبری حکیمانه امام (ره) و مقام معظم رهبری از جمله دلایل سربلندی و افتخار ملت ایران بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استاندار فارس نظارت بیشتری بر عملکرد ادارات داشته باشد، گفت: متاسفانه برخی از مردم از نحوه برخورد و ارائه خدمات در برخی از ادارات ناراضی هستند و من از استاندار فارس درخواست دارم که گروه نظارتی را به طور نامحسوس به ادارات اعزام کند.

حجت الاسلام یادآوری شد: برگزاری مسابقات قرآن در شیراز حرکت بزرگی است که همگان باید همکاری لازم را در آن داشته باشند زیرا برگزاری 150 محفل قرآنی، حضور 30 هزار شرکت کننده در مسابقات و حضور 500 هزار شرکت کننده در محافل قرآنی حرکتی بزرگ و قابل تقدیر است.


نظرات بینندگان