کد خبر: ۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

آیت‌اللهی که وضو می‌گرفت و شاه را لعنت می‌کرد

عضو جامعه روحانیت شیراز و مقسم شهریه حضرت امام خمینی(ره) به بیان خاطرات خود از انقلاب پرداخت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عادل علیزاده اظهار داشت: از سال 46 مقسم شهریه امام(ره) بودم و تا بعد از فوت حضرت امام مقسم شهریه آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی و بعد مقام معظم رهبری بوده‌ام.

وی افزود: تا زمان فوت آیت‌الله سید صدرالدین حائری که مسئول دفتر ایشان بودم مدتی نیز به عنوان مسئول اعزام روحانیون فارس به جبهه فعالیت کردم و به این سبب در هر سال مدتی را در جبهه توفیق حضور می‌یافتم.

علیزاده ادامه داد: روحانیون شیراز و فارس در انقلاب نقش چشمگیری داشته‌اند به ویژه حضرت آیت‌الله مجدالدین و حاج شیخ بهاءالدین محلاتی و حاج شیخ صدرالدین حائری که ملجا و پناهگاه انقلابیون بودند.

وی اضافه کرد: زمانی از تهران روحانیون انقلابی مانند آیت‌الله هاشمی و دیگران به شیراز می‌آمدند به خدمت آیت‌الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی می‌آمدند که ارتباط نزدیک با امام داشت.

آیت‌الله ملک‌حسینی وضو می‌گرفت و شاه را لعنت می‌کرد

علیزاده خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی نیز در این زمینه از شاخص‌های انقلاب است که هنگامی وضو می‌گرفت بر شاه لعنت می‌فرستاد.

وی افزود: حادثه مسجد حبیب که پیش آمد آیت‌الله ملک حسینی بانی و موسس آن بود و روحانیون بسیاری را آیت‌الله به شهرستان‌های فارس اعزام می‌کرد که بنده به واسطه همین موضوع توفیق تأسیس 22 مسجد را داشتم.

این عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: روزی من داشتم شهریه تقسیم می‌کردم که استاندار وقت به‌نام نصر اصفهانی وارد مدرسه خان شد و شهریه‌ها به مبلغ 15 تومان برای هر طلبه را نگاه کرد و گفت چرا این مبلغ برای هر طلبه کم است و من پاسخ دادم اگر مانند شما ماهانه 30 هزار تومان می‌گرفتند تسلیم دنیا و دنیاخواهان می‌شدند.

وی بیان کرد: استاندار خواستار آن شد که آیت‌الله ملک حسینی را صدا کنم و آیت‌الله در حالی که سیبی به دست داشت به من گفت به استاندار بگو من با شما کاری ندارم و اگر شما با من کار دارید بیایید و سیب حلالی نیز بخورید.

علیزاده ابراز داشت: زمانی استاندار و همراهان وی به مدرس آیت‌الله ملک حسینی رفتند وی دوباره به آنان سیب تعارف کرد و به صراحت گفت یک سیب حلال بخورید.

وی ادامه داد: استاندار سیب را در دست نگاه داشت و گفت شما باید مدرسه را تخلیه کنید که در پاسخ وی آیت‌الله ملک حسینی گفت این مدرسه به درد هیچ چیز  جز تحصیل طلاب نمی‌خورد.

علیزاده اضافه کرد: استاندار گفت، شهربانی از ما خواسته که این مدرسه تخلیه شود و من مانند استانداران گذشته نیستم که دستور تخلیه را اجرا نکردند و شما باید این دستور را اجرا کنید که آیت‌الله ملک حسینی پاسخ داد استانداران قبل که زیر بار این حکم نرفته‌اند از تو جرات بیشتری داشته‌اند.

فروشنده مدرسه مکتب امام صادق نیستم

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان این خاطره از دوران ستم‌شاهی را پی‌گرفت و افزود: استاندار گفت 5 هزار متر زمین در هر جای شیراز به شما می‌دهیم و با بودجه اوقاف آن را می‌سازیم که آیت‌الله ملک حسینی پاسخ داد آقای استاندار من فروشنده نیستم و مدرسه مکتب امام صادق(ع) را نمی‌فروشم.

وی تصریح کرد: علمایی مانند آیت‌الله محی‌الدین حائری و شیخ صدر‌الدین حائری، ملک حسینی، محلاتی و آیات عظام دستغیب، مرحوم آیت‌الله زبرجد و آیت‌الله ادیب در انقلاب نقش پررنگی داشتند.

علیزاده ابراز داشت: زمانی به ما خبر دادند که عده‌ای چماقدار از کرمان آمده‌اند و می‌خواهند به انقلابیون حمله کنند و ما به شیخ صدرالدین حائری گفتیم که ایشان گفتند به آیت‌الله محلاتی خبر بدهید.

وی ادامه داد: من به آیت‌الله محلاتی خبر دادم و ایشان گفت با همراهی دو طلبه به هنگ ژاندارمری برو و سلام مرا به سرلشگر اباالفضل امیرحسینی برسان و بگو باید از این موضوع جلوگیری کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: دژبان سرلشگر جلوی ما را گرفت که گفتیم از طرف آیت‌الله محلاتی آمده‌ایم و سرباز گفت وی دارد نماز می‌خواند.

علیزاده با بیان این که بیشتر ارتشیان با امام بودند، تصریح کرد: پس از آن که خبر دادیم چه موضوعی توسط آیت‌الله محلاتی درخواست شده سرلشگر پاسخ داد سلام مرا به آیت‌الله محلاتی برسانید و بگویید تا زمانی که من در این استان هستم هیچ قدرتی نمی‌تواند بدون اجازه من چنین کاری کند که اگر خلافی شد بدانید یا مرده‌ام یا اجازه داده‌ام.

به گفته وی، پس از انقلاب این سرلشگر اعدام نشد و تنها با خلع درجه از کار برکنار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان