کد خبر: ۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲

افتتاح اولین پروژه آب شیرین‌کن کشور به روش نانو در خرامه+تصاویر

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان، برای اولین بار در کشور پروژه آب شیرین کن به روش نانو در خرامه افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، محمدعلی قلندری مدیر عامل شرکت آبفا فارس، آب را مهمترین نیاز بشر معرفی کرد و با اشاره به مشکلات وضعیت آب آشامیدنی شهرستان خرامه اظهار داشت: به خاطر برداشت های بی رویه، آب برخی مناطق استان دچار بحران شده که خرامه نمونه بارز آن است.

وی افزود: به میمنت دهه مبارک فجر چندین پروژه در سطح استان فارس افتتاح شد که یکی از از آنها پروژه آب شیرین کن به روش نانو در خرامه است.

قلندری در تشریح این پروژه گفت: این طرح با همکاری و حمایت های ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری، استانداری فارس و فرمانداری شهرستان خرامه، برای اولین بار در سطح کشور راه اندازی شده و دارای دبی 500 متر مکعب در شبانه روز و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان انجام گرفته است.

داریوش دهقان فرماندار خرامه با اشاره به تدابیر اتخاذ شده جهت رفع مشکل کم آبی مردم خرامه اظهار داشت: افتتاح دستگاه آب شیرین کن به عنوان تدابیر کوتاه مدت، حفر دو حلقه چاه در کوه سیاه به عنوان تدابیر میان مدت و انتقال آب از سد درود زن به عنوان تدابیر بلند مدت در حال انجام است.

نظرات بینندگان