کد خبر: ۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

مهمانان زیبایی که از روسیه به ارسنجان آمده اند!

وقتی نگاهش می کنی دهانت باز می ماند! صدای زیبایی هم دارد! وقتی می خواند دلت را می لرزاند! راه رفتنش هم بیشتر به رقصیدن شبیه است!
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، پایگاه تحلیلی خبری ارسن نيوز نوشت: چند روزی است که به ارسنجان آمده! خیلی زیباست! وقتی نگاهش می کنی دهانت باز می ماند! صدای زیبایی هم دارد! وقتی می خواند دلت را می لرزاند! راه رفتنش هم بیشتر به رقصیدن شبیه است! هیچ کس را هم تحویل نمی گیرد! حتی اجازه نمی دهد به اندازه ای که هیکل نازش را خوب ببینی نزدیکش شوی! چه برسد به لمس و بغل کردنش که توفیق الهی است اگر نصیب کسی شود! اسمش را هم گذاشته اند "درنا"! البته تنها هم نیامده! دوستان و خانواده و هم ولایتی هایش هم همراهش هستند! تعدادشان یکی و دوتا نیست! یکی دو هزارتا هم نیست! بیشتراز این هاست! چند ده هزار تا! برای رسیدن به ارسنجان، چندین هزار کیلومتر پرواز کرده اند بدون آنکه پول بلیط هواپیما داده باشند! از روسیه آمده اند! از سیبری! آن جا زمستان آمده و سردشان شده! برای همین این همه راه تا ارسنجان آمده اند تا هم گرم شوند و هم غذای کافی داشته باشند! باید قبول کنیم که میزبانی شان، لطف خداست تا با دیدنشان ولو از دور، پی به قدرت خلقتش ببریم!

مثل هر سال تعداد بسیاز زیادی از پرنده ی مهاجر "درنا" از مناطق شمالی قاره ی کهن به خصوص از سیبری، برای زمستان گذرانی به ارسنجان آمده اند. محل استقرار اصلی شان حاشیه دریاچه طشک که  در حوزه استحفاظی شهرستان ارسنجان قرار دارد، می باشد و در طول روز به مناطق مختلف شهرستان پرواز می کنند. هرچند این پرندگان زیبا تحت حفاظت شدید محیط بانان اداره محیط زیست ارسنجان قرار دارند اما خود مردم طبیعت دوست ارسنجان، اصلی ترین محافظان این پرندگان در مدت اقامت شان در این شهرستان هستند.

با توجه به حساس بودن این پرنده به حضور مخلوق دوپا در اطرافش، (بطوری که به محض مشاهده انسان حتی از فاصله ی چند صد متری، دسته جمعی پرواز کرده و دورتر می شوند) و همچنین عدم در اختیار داشتن دوربین عکاسی حرفه ای و پیشرفته و با سرعت بالا، امکان عکس برداری مناسب از این پرندگان زیبا برای ارسن نيوز فراهم نشد، اما با همین دوربین عکاسی خانگی، تصاویری را که گویای بخشی از زیبایی های این پرندگان است تهیه کرده ایم: 

 

 

 

 

(مأموران اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان، در حال کنترل منطقه ی حضور درنا های مهاجر)

 

 

 

 

نظرات بینندگان