کد خبر: ۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

عضو شورای شهر نسبت به وقوع سونامی سرطان در شیراز هشدار داد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولان فارس و نمایندگان مجلس در این استان برای سونامی سرطان در شیراز که ناشی از آلودگی زیست محیطی است، تدبیری بیاندیشند.
به گزارش شیرازه، رییس کمیسیون عمران شورای شهر در نطق پیش از دستور خود از استاندار فارس و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد فکری به حال فجایع زیست محیطی و سونامی سرطان شیراز کنند.

رضا محمدیان تصریح کرد: متأسفانه شیراز از نظر داشتن تصفیه خانه های مناسب فاضلاب کاملاً محروم مانده و بدلیل سطح بالای فاضلاب در نقاط جنوبی و شرقی شهر و همچنین روان شدن فاضلاب در رودخانه های چنار راهدار، نهر اعظم و رودخانه خشک که متأسفانه در بسیاری از موارد نیز مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد قطعاً موجب سونامی سرطان و فجایع زیست محیطی طی چند سال آینده خواهد شد لذا از دستگاههای ذیربط تقاضا دارم با اختصاص بودجه مناسب نسبت به رفع این معضل مهم در سال آینده اقدام کنند.
وی همچنین ادامه داد: انتظار می رود شهرداری شیراز هرچه سریعتر فکری به حال محل دفن ضایعات ساختمانی منطقه شمال و شمال غرب شیراز نماید چون طی مسافت طولانی به محل دفن ضایعات شهرک میانرود عملاً باعث شده تمام اراضی باغات، کوهها و جاده های فرعی مناطق شمال غرب آلوده به ضایعات ساختمانی شود و این مورد علاوه بر داشتن هزینه مازاد برای شهروندان، مشکلات زیست محیطی و آلودگی نیز ایجاد می کند.
این عضو شورا با توجه به تأیید نهایی بودجه سال 93 شهرداری شیراز در شورا گفت: اگر برنامه ریزی مناسب جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در بودجه انجام نگردد انحراف از آن ایجاد خواهد شد. ضمن آنکه قطعاً بودجه مصوب جوابگوی رفع نیازهای شهر و شهروندان نخواهد بود.
 محمدیان تاکید کرد: رفع نیازهای چند هزار میلیارد تومانی شهر شیراز هیچ راهی به جز تقویت و راه اندازی پروژه های سرمایه گذاری ندارد.
 وی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز و آغاز سفر های نوروزی به شیراز هستیم افزود: به نظر میرسد شهرداری شیراز و دیگر دستگاهها ضمن برنامه ریزی و همکاری جهت اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی نسبت به احیا و بهسازی و نظافت فضاهای شهر شیراز اهتمام ویژه داشته باشند. قطعاً همکاری مردم، تجار، صاحبان هتلهای و فضاهای گردشگری و تلاش و تبلیغات و میهمان نوازی خوب آنان در تداوم سفرهای گردشگری ایرانیان به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و افزایش درآمد شهروندان و ایجاد اشتغال مؤثر خواهد بود
نظرات بینندگان