کد خبر: ۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲

اقتصاد مقاومتی نقل مجلس مهندسان ارسنجانی شد

چرا باید در کشور ما به اندازه ی یک میلیارد نفر انرژی مصرف شود؟ / چرا میانگین مصرف آب شرب در شیراز 155 لیتر در روز برای هر نفر است ولی در کشور گرمسیری مالزی 90 لیتر!؟
به گزارش شیرازه به نقل از ارسن نيوز: صبح امروز به بهانه ی گرامی داشت روز مهندس، اولین نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی با حضور سرپرست فرمانداری، بخشدار مرکزی و تعدادی از مهندسین ارسنجان، در فرمانداری ارسنجان تشکیل شد.

سرپرست فرمانداری ارسنجان در این جلسه ضمن تبریک روز مهندس، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، نقش نخبگان به خصوص مهندسین رشته های مختلف را در پیاده کردن موفقیت آمیز این سیاست ها حائز اهمیت دانست و گفت: « مهندسین محترم در هر رشته ای، باید دانش و تخصص خود را برای شکل گرفتن جنبه های مختلف اقتصاد مقاومتی به کار برند.»

حسین علی حسین شیری خطاب به مهندسین ساختمان گفت: « چرا باید در کشور ما به اندازه ی یک میلیارد نفر انرژی مصرف شود؟ مهندسین صنعت ساختمان با نظارت دقیق بر استفاده از مصالح استاندارد و نیروی انسانی ماهر در اجرای ساختمان ها و موارد دیگری که باعث کاهش مصرف انرژی و بالا رفتن عمر مفید ساختمان ها می شود، به سهم خود، در پیاده شدن اقتصاد مقاومتی نقش خواهند داشت.»

 وی در ادامه با طرح این سوال که چرا میانگین مصرف آب شرب در شیراز 155 لیتر در روز برای هر نفر است ولی در کشور گرمسیری مالزی 90 لیتر!؟ و یا اینکه میانگین مصرف آب کشاورزی در ایران با میانگین جهانی آن قابل مقایسه نیست، خطاب به مهندسین کشاورزی گفت: «تلاش در جهت کشت جایگزین محصولات کشاورزی نظیر ذرت با محصولات مقاوم به کم آبی و همت بیش از پیش در گسترش استفاده از روش های نوین آبیاری را وظیفه ی این مهندسان در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی دانست.»

مهندسین معدن حاضر در جلسه نیز دیگر مخاطبان سرپرست فرمانداری ارسنجان بودند که از آن ها خواست با توجه به پتانسیل های ارسنجان در این بخش، به گسترش تولید و اشتغال پایدار در این شهرستان کمک کنند.

در این جلسه همچنین تعدادی از مهندسین ارسنجان مسایل و پیش نهادهای مربوط به حوزه کاری و تخصصی خود را بیان داشتند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/224224

نویسنده :
زین العابدین شفیعی
نظرات بینندگان