کد خبر: ۵۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

کتاب «هزار پنجره خورشید» احد ده بزرگی منتشر شد

احد ده بزرگی از انتشار تازه‌ترین آثار منتشر شده خود نظیر «هزار پنجره خورشید» و «سروش عشق» خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احد ده‌بزرگی، نویسنده و شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» درباره کتاب «هزار پنجره خورشید»، بیان داشت: این کتاب به تازگی از سوی حوزه هنری منتشر شده است که مضمون آن هم درباره دوبیتی‌هایی است که در ابتدای آن با توحید آغاز و در پایان با مضامینی در رابطه با امام زمان (عج) به اتمام می‌رسد به گونه‌ای که بیشتر اشعار، عاشوری است.

وی ادامه داد: کتابی زیر چای دارم که در آینده نزدیک از سوی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز به چاپ خواهد رسید که درباره امامزادگان شیراز است که با عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» نامگذاری شده است.

ده‌بزرگی ادامه داد: به تازگی از سوی انتشارات «نوید شیراز» کتاب دیگری از بنده  با عنوان «سروش عشق» به چاپ رسیده است که مضمون آن دست مایه مداحان و سفرنامه به عتبات است.

بر اساس این گزارش، احد ده بزرگی در سال 1328 در شیراز به دنیا آمد. تاکنون ساکن شیراز و دارای تحصیلاتی در حد علوم قدیمه است. رویکرد او به شعر فارسی به زمان هفت سالگی‌اش بازمی‌گردد.

شرکت احد ده‌بزرگی در مراسم سوگواری ماه محرم و دسته‌های عزاداری، برای وی محل مناسبی را برای سرودن فراهم آورد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، با کانون شعرا و نویسندگان کشور، واحد شعر اداره آموزش و پرورش استان فارس، حوزه هنری تهران و صدا و سیمای مرکز فارس همکاری داشته است.

احد ده‌بزرگی اگر چه در قالب‌های مختلف کلاسیک طبع آزمایی کرد، اما رویکرد او به غزل، بیشتر از سایر قالب‌ها است. او از جمله شاعران محلی سرای شیراز بوده و برخی از شعرهای خود را با گویش محلی سروده است. احد ده بزرگی از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار جریان‌های شعر آیینی است، همچنین مرد جاافتاده و مهربانی که با لهجه غلیظ شیرازی سخن می‌گوید و بیش از همه خود را با جوانان دوست می‌داند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان