کد خبر: ۵۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی با اشاره به دیدار اشتون با فتنه‌گران:

چرا باید پای ما دو بار در یک سوراخ فرو رود؟/ اگر وزارت خارجه خبر نداشته عذر بدتر از گناه است

اینان که با زیر پا گذاشتن قواعد دیپلماسی عدم صداقت و فریبکاری خود را نشان دادند، آیا در مذاکرات با صداقت رفتار خواهند کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: 29 اسفندماه سالروز پیروزی ملت ایران بر استعمار بریتانیا است و این موضوع را به ما یادآور می‌شود که نفت همواره بر مسائل این کشور تاثیر‌گذار بوده است.

وی افزود: از روزی که نفت در ایران کشف شد به سبب ضعف برنامه‌ریزی دولتمردان وقت، همچون سلاحی عمل کرد که دسته آن در دست دشمن و تیغه سلاح در دست ما بود.

ایمانی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده که این ثروت بین نسلی را درست استفاده کنیم،  ادامه داد: نباید از نفت برای هزینه‌های جاری و بودجه مملکت بهره ببریم بلکه باید آن را به سرمایه ماندگار بدل سازیم.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در صورت نجات اقتصاد کشور از فروش نفت، اقتصاد ما مقاوم شده و بالا و پایین رفتن قیمت این محصول آن را دچار فراز و نشیب نمی‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، سخنرانی جامع و کاملی در تمام عرصه‌ها بیان کردند، ابراز داشت: یک نکته که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند مسئله فرهنگ بود و این که نباید بی‌ملاحظگی و غفلتی در این عرصه رخ دهد که آسیب‌های فرهنگی به سادگی قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: بنابر تاکید رهبری نباید جوانان انقلابی که سوز و درد انقلاب دارند بر اثر برخی عملکردها دچار بی‌تفاوتی و یاس شوند و تصمیم‌های فرهنگی نباید طرد این جوانان را رقم زند.

وی با بیان اینکه جوانان مومن و انقلابی هستند که در روز خطر برای ارزش‌ها سینه سپر می‌کنند، افزود: باید قدر جوانان متعهد کشور دانسته شود.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران، اضافه کرد: نماینده اروپا با زنان دارای سابقه دستگیری و مشکلات امنیتی در سفارت اتریش دیدار کرد و این ملاقات چند ساعت به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه این رفتارها یک بار دیگر نیز تکرار شده بود، بیان کرد: هیئت پارلمانی اروپا نیز در سفارت یونان با دو نفر از محکومان امنیتی دیدار کرد و این مسائل زنگ خطری است که چگونه پای ما دو بار در یک سوراخ فرو رفته است.

ایمانی ابراز داشت: موضع‌گیری غرب در اروپا را شاهد بودیم که چگونه دولتی قانونی را در مسیر منافع خود از بین بردند و انقلاب رنگی به راه انداختند و گویا حالا برای ما نیز خواب انقلاب رنگی می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در این زمینه دستگاه‌های مسئول باید از فرافکنی و انتشار یادداشت‌های بی‌روح دست بردارند که اگر وزارت خارجه جمهوری اسلامی از این دیدارها خبر داشته چرا از آن جلوگیری نکرده و اگر خبر نداشته که عذر بدتر از گناه است.

وی ادامه داد: اینان که با زیر پا گذاشتن قواعد دیپلماسی عدم صداقت و فریبکاری خود را نشان دادند، آیا در مذاکرات با صداقت رفتار خواهند کرد.

ایمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی بیان کردند که دشمن، دشمن است و به قول سعدی شیراز «دشمن چون از همه حیلتی فرو ماند سلسله دوستی بـجنباند.»

نظرات بینندگان