کد خبر: ۵۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۳
امام جمعه بوانات:

شعار امسال مصداق «حول حالنا الی الاحسن الحال» است/ بازگشت خوانین به بوانات مهمترین مشکل شهرستان در سال 92 بود

دادستاني و ضابطين قضائي به تکليف خود در حفظ و صيانت از ارزشها و حقوق پابرهنگان و مستضعفين عمل کنند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا،  اولین نماز جمعه سال 1393 در اولین روز از این سال به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات و در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات با حضور مردم نمازگزار برگزار شد.

حجت الاسلام زارع امام جمعه بوانات چیدن سفره عید را نشان پایبندی ملت ایران به عقاید و اسلام دانست و گفت : ما ايرانيها مقيد هستيم در وقت حلول سال جديد، سفره ي عيد مي اندازيم و آن را به قرآن مجيد متبرک مي‎کنيم. اين کار نماد پايبندي قران بايد باشد. بايد به محتوي قران نيز عمل کنيم.

امام جمعه بوانات نامگذاری سال 93 را توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی مصداق حول حالنا الی احسن الحال دانست و اظهار داشت: در ارزشهاي ديني ما هم روي اقتصاد و بنيه قوي مالي تکيه شده و هم بر فرهنگ ديني. ما در دهه چهارم انقلاب قرار داريم. اين دهه به دليل برخي از بايدهائي که به انجام نرسيده تحت عنوان دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري شده است. پيشرفت همراه با عدالت. نه پيشرفت تنها و نه عدالت تنها. هر دو مکمل هم هستند. تجربه گران قيمتي در طول اين سه دهه از پيروزي انقلاب در اختيار مردم ما و مسئولان ما قرار گرفته است که اگر بتوانيم دست از حزب بازي و سياسي کاري برداريم يقينا به سمت پيشرفت و عدالت حرکت خواهيم کرد.

حجت الاسلام زارع بازگشت خوانین به منطقه بوانات و ظلم آنها به کشاورزان منطقه را مهمترین مشکل شهرستان در سال 92 دانست و افزود : به دليل بعضي قوانين ناقص که در دستگاه قضائي کشور حاکم است، و از همه مهمتر اجراي قانون بدون در نظر گرفتن مناطق و بعضي ملاحظات لازم، در چند سال گذشته و بخصوص در سال 92 شاهد جولان خوانين و فرزندان آنها که در دوران سخت 8 سال دفاع مقدس و يا در کشورهاي اجنبي به سر مي بردند يا در گوشه و کناري مخفي بودند و امروز از ضعفهاي موجود کمال بهره برداري و سوء استفاده را مي کنند و زمينهائي که يک روز به دليل حمايت حکومت نامشروع پهلوي به تصرف خود در آورده بودند، امروز دوباره با استفاده از خلأهاي قانوني و بعضا بي توجهي دستگاه قضا از دست کشاورزي که نيم قرن و کمتر و بيشتر عمرش را در احياء اين زمينها و باغات صرف کرده خارج مي کنند و کشاورز و باغدار ما را خلع يد مي کنند.

وی ادامه داد: من اينجا دو اخطار مي خواهم عرض کنم، اخطار اول خطاب به مسؤولان قضائي کشور، استان و شهرستان، عزيزان دستگاه قضاء بهتر نيست براي تصميم گيري در مورد احکامي که مي خواهيد صادر کنيد و حکم به له يا عليه کسي اقدام کنيد، ابتدا منشأ مشروعيت مالکيت مورد ادعا را بررسي کنيد؟ اخطار دوم به خوانين و فرزندان آنها، کاري نکنيد که دوباره مورد خشم انقلابي مردم قرار گيريد. بعضي از شماها امروز طبق نص صريح قرآن و روايات، مفسد في الارض هستيد، دادستاني و ضابطين قضائي به تکليف خود در حفظ و صيانت از ارزشها و حقوق پابرهنگان و مستضعفين عمل کنند.

نظرات بینندگان