کد خبر: ۵۵۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

دولت هوای آموزش و پرورش را داشته باشد هیچ کمبود آبی نخواهیم داشت

امروز اگر آسیبهایی در جامعه فرهنگی وجود دارد فقط و فقط به دلیل عدم توجه به تفکر ناب شهید مطهری است.
به گزارش شیرازه به نقل از مارگون حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس روز گذشته با حضور در جشن ویژه روز معلم که در سالن شهید قنوتی شهر اردکان فارس برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامی داشتن یاد استاد شهید مطهری اظهار داشت: معلمین ما اگر می خواهند امروزه موفق باشند، راهی جز الگو گیری از سیره و تفکر شهید مطهری ندارند.

آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس.jpg

آذری با والا خواندن شخصیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری تنهاترین فیلسوف و اندیشمند قرن معاصر بود که جز برای نیاز جامعه هیچ کتابی ننوشت و هر کتابی نوشت مناسب با نیاز روز جامعه بود و هیچ کس نتوانسته مانند شهید مطهری به جامعه علمی خدمت نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر وجود برخی ناهنجاریها در فرهنگ جامعه گفت: امروز اگر آسیبهایی در جامعه فرهنگی وجود دارد فقط و فقط به دلیل عدم توجه به تفکر ناب شهید مطهری است.

آذری محدودیت را روشی نامناسب خواند و اظهار کرد: شهید مطهری در بعد فرهنگ معتقد بود محدودیت به تنهایی کافی نیست و باید با ایجاد مصونیت و به کار بردن استدلال ، جامعه و مردم را قانع کرد.

حمید رضا آذری تربیت را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: فرهنگیان باید این هنر را داشته باشند تا بتوانند با تربیت صحیح ، دانش آموز را جوری هدایت نمایند که خود آنها خوب و بد و راه و بی راهه را از هم تشخیص دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم (ص) گفت : آنچه پیامبر (ص) در شبه جزیره عربستان دید و جاودانه کرد، عشق و محبت و اخلاق بود و بلال حبشی و سلمان و یاسر از اخلاق به این رتبه و مقام رسیدند .

آذری با اشاره به آسیبهای موجود در جامعه تاکید کرد: اگر بخواهیم آسیب های موجود در جامعه را بر طرف کنیم، باید فرهنگ جامعه درست شود و فرهنگ جامعه با تربیت شهروندانی صورت میگیرد که در برابر خدا و مردم و خانواده خود احساس مسئولیت نماید و تربیت راهی جز عبور از سیستم آموزش و پرورش ندارد.

آذری آموزش را بزرگترین معجزه دانست و گفت: تا زمانی که در جامعه ما باغ ، ملک و ثروت ارزش است، وضعیت ما به همین شکل است و زمانی که ثروت فروخته شد و خرج انسانها شد، می توان امیدوار به اصلاح بود .

آذری با اشاره به وجود 13 میلیون دانش آموز در کشور گفت:  ما راهی نداریم جز اینکه در ایران برای نوجوانان و پیش دبستانیها آنقدر پول خرج کنیم تا زمانی که آنها به جوانی می رسند به منابع انسانی تبدیل شوند و کشور را از مشکلات موجود نجات دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خطاب به دولت گفت: دولت نباید راه اشتباه برود و باید پولها در آموزش و پرورش خرج شود تا معلمینی توسعه یافته ، باسواد ، شاداب و با انگیزه وارد مدارس شود.

آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش تعلیم و تربیت صحیح در آینده مردم گفت: تعلیم و تربیت درست موجب می شود که قضا و قدر انسانها تغییر کند ، انسانی سعادتمند و انسانی را با شقاوت نماید  و این تعلیم و تربیت صحیح راهش از پیش دبستانی است .

آذری با اشاره به کمبود آب در سال جاری گفت : قسم می خورم اگر دولت آموزش و پرورش را با خود داشته باشد، ما هیچ گونه کمبود آبی در کشور نخواهیم داشت چرا که با رعایت صرفه جویی توسط 13 میلیون دانش آموز میتوان به 30 درصد صرفه جویی رسید و تربیت این قشر عظیم که به عنوان مخاطبین کثیری برای دولت هستند می تواند دولت و کشور را یاری نماید.

 حمید رضا آذری با اشاره به مشکلات موجود در سیستم آموزشی کشور گفت : 36 سال است که ما میگوییم چنین مشکلاتی وجود دارد و اگر 50 سال دیگر هم دور هم جمع شویم، درب بر همین پاشنه می چرخد مگر آنکه معلم با منزلت ترین، با اقتدار ترین، با سواد ترین و با درآمد کافی ترین فرد جامعه شود تا در آن صورت بتواند دانش آموزانی را تربیت نماید که بتوانند جامعه را در دست بگیرند .

آذری با تاکید بر ناکافی بودن  بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 17 هزار میلیارد کسری یارانه کشور بود و  16 هزار میلیارد هم بودجه آموزش و پرورش بوده و تا زمانی که مدیر دستش بسته است و نمی تواند کاغذ خریداری کند، نمی تواند هدیه دهد، نمیتواند به معلمان خود صبحانه دهد  و نمی تواند برای آنها برنامه داشته باشد، وضعیت همین است .

جشن ویژه روز معلم که در سالن شهید قنوتی شهر اردکان فارس برگزار شد

حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه سپیدان نیز با اشاره به رسالت معلم اظهار داشت: رسالت معلم همان هویت و رسالت انبیاء است.

موسوی انور تولید علم را ضروری دانست اما مهمتر از آن تولید توحید است چرا که علم بدون توحید همان فاجعه هیروشیما را به بار می آورد و این توحید است که به علم ارزش میدهد و شایسته است که معلمین عزیز به متون درسی اکتفا نکنند و توحید را زیربنای تولید علم خود قرار دهند.

موسوی انور با اشاره به نقش معلم گفت: معلیمین انسانهای فرهیخته و تاثیر گراری در جامعه هستند و در شرایط کنونی نقش معلمین، علاوه بر کسب و نشر علم، بصیرت افزایی  و توحید افزایی است .

موسو ی انور خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش فارس، فضای آموزشی موجود در شهرستان سپیدان را نامناسب دانست و  گفت: ما توقع داریم اداره کل فارس نگاه ویژه ای را جهت ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی در سپیدان داشته باشند چرا که اکثر مدارس شهرستان به ناچار بصورت دو شیف هستند که این امر موجب بروز مشکلاتی در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان می گردد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
karazma asghar
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
مدیریت محترم وبزرگوار ومردمی آموزش وپرورش کل استان فارس بعضی روسای مناطق بانادیده گرفتن سلسله مراتب سازمانی واعمال سلیقه های جناحی وسیاسی وباپایمال نمودن حقوق افراد موجبات دلسردی وبی انگیزه نمودن کارکنان را موجب گردیده اند. امید است پیگیری ورسیدگی فرمایید.