کد خبر: ۵۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
معاون شركت آب منطقه اي فارس:

عمق برخی چاههای آب در فارس نیم کیلومتر است!

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي فارس گفت که در این نوع چاه ها دیگر نمی توان از موتور دیزل برای بالا کشیدن آب استفاده کرد
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون حسین صالح جهرمی معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي استان فارس بحران آب در اين استان را بسيار جدي خواند و گفت: منابع آب زیر زمینی فارس به جایی رسیده است که لحظه به لحظه به سقوط از نظر منابع آب نزدیک می شویم.

وی که در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید امور آب قیروکارزین سخن می گفت به ارائه آمارهايي در خصوص ميزان برداشت از منابع آب‌هاي زيرزميني در فارس و مقايسه آن با كشور پرداخت و با ابراز تاسف گفت: هم‌اينك 1200 دستگاه حفاری چاه آب در کشور فعال می باشد که از این تعداد 760 دستگاه در استان فارس قرار دارد و به كف‌شكني چاه‌ها مشغول است.

صالح جهرمی ادامه داد: زندگی مردم و نسل آینده کشور به مصرف امروز ما بستگی دارد و اگر در این زمینه فرهنگ سازی نشود و در خصوص مصرف بی رویه سختگیری نکنیم در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي استان فارس با اشاره به عمق چاه های حفر شده در استان اذعان کرد: عمق برخی از چاهها در استان فارس به بیش از 450 متر می رسد که معادل یک ساختمان 160 طبقه است و در این نوع چاه ها دیگر نمی توان از موتور دیزل برای بالا کشیدن آب استفاده کرد و باید از نیروی برق با هزینه های زیاد استفاده کنیم که مقرون به صرفه نیست.

صالح جهرمی اظهار داشت: در استان فارس 75 هزار چاه وجود دارد و این درحالی است که جمع 4 استان کشور در تعداد چاه های آب 45 هزار چاه است و این آمار نشان می دهد استان فارس به تنهایی یک و نیم برابر جمع 4 استان کشور چاه دارد.
وی در پایان از مسئولان خواست با تلاش مضاعف و همکاری با امور آب در حفظ منابع آب کوشا باشند تا در آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
مسوولین محترم و خیلی کارشناس وقتی این مصائب داشت اتفاق می افتاد کجا تشریف داشتند؟ چرا هیچکس مدعی این مدیران نامدیری که این کارها را کردند نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
دبی آب کارون 453 متر مکعب برثانیه است. اگر از هر چاه 8 لیتر بر ثانیه آب برداش شود ( که مقدار کمی است در مقایسه با واقعیت) هر ثانیه 600 متر مکعب آب برداشت می شود بعبارتی یک ونیم برابر کارون!!!!! فقط در فارس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
0
اینو به رشوه خوری بگو .... راننده روز مزد اداره تون توی یه شهرستان کوچک بدون وام بگیره و ارث و میراثی بهش تعلق بگیره 4 سال پیش 40 میلیون داد خونه الآنم شده کار چاق کن اون اداره و نیروی رسمی اداره پاترول پوکیده ای داشت کردتش 405 مردم میبینن شما نمیبینی
مدیر سایت
مدیر سایت
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
بخشی از نظر شما به دلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.