کد خبر: ۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
با حضور مسئولین و مردم؛

ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در خنج برگزار شد + تصاویر

فرماندار خنج: یکی از خصیصه های مهمی که در رهبری حضرت امام (ره) وجود داشت، ایمان قلبی و خالصانه ایشان به خداوند و اسلام بود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از خنج کهن، ویژه برنامه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، سه شنبه شب با حضور مسئولین، رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان و آحاد مختلف مردم در جوار بارگاه مطهر شهدای گمنام خنج برگزار شد.

در این مراسم و پس از قرائت دعای توسل، فرماندار شهرستان خنج در سخنانی با اشاره به ویژگی های مهم رهبری امام خمینی (ره)، گفت: یکی از خصیصه های مهمی که در رهبری حضرت امام (ره) وجود داشت، اعتقاد و ایمان قلبی و خالصانه ایشان به خداوند و اسلام بود. این پیرجماران و فقیه اسلام شناس، هیچ موقع از یاد خداوند غافل نشد و همیشه بر اساس آن اعتقاد و ایمانی که به خداوند داشت، استوار و محکم در مسیر، گام برمیداشت.

عباسی ادامه داد: دومین خصیصه ای که در رهبری امام خمینی (ره) وجود داشت و باعث الگو شدن ایشان شد، تکیه بر مردم بود. ایشان به جای نگاه به بیرون از کشور، همیشه به مردم خود نگاه و توجه می نمود.




وی اضافه کرد: اگر ما صحبت های حضرت امام (ره) را گوش کنیم، می بینیم که هیچ کجا از این دو مقوله ای که عرض کردم توسط ایشان غفلت نشده و همیشه این مقوله ها را به طور بارز در صحبت هایشان می بینیم و ایشان واقعاً به این قضیه اعتقاد قلبی و ایمان راسخ داشتند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خنج در ادامه افزود: الحمدلله این دو خصلت مهم پس از رحلت حضرت امام (ره)، در مقام معظم رهبری نیز برجسته بوده و همانگونه که استحضار دارید در این مدتی که ایشان پس از امام خمینی (ره)، رهبری این کشور را به عهده گرفتند، همواره ایمان و اعتقاد کامل به خداوند متعال و تکیه بر مردم از خصیصه های ایشان بوده است.

فرماندار شهرستان خنج در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که ان شاءالله با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری بتوانیم در جهان امروزی از پیچ و خم های مختلف عبور نماییم.

در ادامه این مراسم، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج در سخنانی امام خمینی (ره) را انسان وارسته ای دانست که پس از انبیاء و اولیای عظام، توانست کاری انجام دهد که یک قرن را به نام خود در تاریخ ثبت کند.

حجت الاسلام اسلامی نسب افزود: آن عواملی که باعث ماندگاری حضرت امام (ره) شد، سیره رفتاری و اخلاقی ایشان بود. امام خمینی (ره) از یک اخلاقی برخوردار بود که این اخلاق و رفتار او، یک الگویی شایسته از ایشان برای ما ساخته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سبک زندگی امام خمینی (ره)، گفت: بیاییم بخشی از سبک زندگی حضرت امام (ره) را در زندگی خود پیاده کنیم. ایشان همواره کارهای خود را، خودشان انجام می دادند و حاضر نبودند کسی را از خود برنجانند.

رئیس تبلیغات اسلامی خنج در ادامه افزود: نکته دیگری که در زندگی امام خمینی (ره) وجود داشت و امروز نیز همه ما به آن احتیاج داریم، ساده زیستی ایشان بود. امروز ﻣﺘﺄسفانه به دلیل تسلط بیش از حد رسانه ها بر مردم، انسان ها نیز به دنبال تجمل گرایی و ثروت اندوزی رفته اند. امام خمینی (ره) در این دنیای وانفسای مادی گرا، با نهایت سادگی زندگی می کردند و همین ساده زیستی، ایشان را محبوب دل ها کرده بود.

حجت الاسلام اسلامی نسب ادامه داد: امروز اگر ملت ما می خواهد از بحث اقتصاد و این هجمه شدید اقتصادی سرفراز و آبرومند بیرون بیاید، لازم است که ساده زندگی کردن را مورد توجه خود قرار دهد.



این مقام مسئول در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمن شناسی امام خمینی (ره)، گفت: جامعه ما نیاز دارد که دشمن شناسی را یاد بگیرد؛ حضرت امام (ره) درس دشمن شناسی به ما آموختند؛ انقلاب ما که آغاز شد، ایشان کشورهای اسرائیل، آمریکا و انگلیس را سرﻣﻨﺸﺄ همه بدبختی های ایران دانسته و همواره این سه کشور را به عنوان دشمن معرفی می کردند و شاخصه های دشمنی آنها نیز برمی شمردند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) همواره می فرمود که این سه کشور به فرهنگ ما رحم نمی کنند؛ اینها به اقتصاد، ثروت ملی، دین و ملت ایران رحم نخواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج در ادامه نکاتی را پیرامون دشمنی های عصر حاضر بیان نمود و گفت: بدترین نوع دشمنی که در حق ملت های دنیا در حال رخ دادن می باشد، امپراطوری رسانه است که دارند فاضلاب فرهنگی بر سر ملت ها تخلیه می کنند.

اسلامی نسب اضافه کرد: یکی از امپراطوری های رسانه ای دنیا، آقای رابرت مرداک می باشد که بیش از 60 کانال تلویزیونی از جمله کانال های ماهواره ای فارسی زبان را مدیریت می کند. وی بیش از 115 روزنامه و مجله پرتیراژ دنیا را نیز در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود: رابرت مرداک یک یهودی می باشد که این یهودی، دلسوز خانواده های مذهبی و مسلمان ما شده است! دشمن، ابزاری را به نام ماهواره و تلویزیون ساخته که به همه خانه ها، سر می کشد؛ ماهواره به فرهنگ ما دارد ضربه می زند؛ باورهای دینی ما را مورد هجمه قرار داده و به مسائل سیاسی و اجتماعی ما نیز آسیب می رساند. رابرت مرداک، این یهودی صاحب امپراطوری رسانه، دلسوز ما نبوده و نیست. در کجا یک یهودی دلسوز مسلمان می شود؟!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنج ادامه داد: حضرت امام  (ره) به ما درس دشمن شناسی داده و فرموده که همواره دشمن خود را بشناسیم. دشمن امروز جامعه اسلامی ما، صهیونیست ها و ارباب سلطه هستند. صهیونیست ها و آمریکایی ها سارق می باشند، سارق قرهنگ، سارق غیرت، عفاف و اصالت های دینی که ملت ما به آنها پایدار است. مراقب باشیم درس دشمن شناسی را از امام خمینی (ره) یاد گرفته و هرگز فراموش نکنیم.

حجت الاسلام اسلامی نسب در پایان خاطرنشان نمود: ان شاءالله بتوانیم سبک زندگی حضرت امام (ره) را در خانواده خود پیاده کنیم.

لازم به ذکر است این مراسم به همت ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان برگزار شد.









نظرات بینندگان