کد خبر: ۵۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

امام جمعه آباده: دست و دلبازی مسئولین از اموال مسلمین نکبت دارد

برای جشن های نیمه شعبان باید محتوا سازی شود. نباید به شربت و شیرینی ختم شود بلکه باید محتوا داشته باشد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین موسوی خراسانی امام جمعه آباده در مراسم نماز جمعه در ادامه بحث سبک زندگی به تاثیر عجیب لقمه حرام در زندگی اشاره کرد و گفت: لقمه حرام در نسل انسان تاثیر سویی دارد و آثار آن می تواند تا چندین قرن گناه آن را پای انسان نوشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با بیان حدیثِ « مَن سَعا علی عِیاله فی طَلَبِ الحَلال، فَهو فی سَبیل الله » یعنی کسی که برای کسب روزی حلال خانواده خود تلاش کند، در راه خدا قدم بر می دارد.  از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) اضافه کرد: کسب روزی نباید به هر قیمتی باشد روز قیامت از همه ما سوال می شود که روزیتان را از چه راهی به دست آورده اید و در چه راهی خرج نمودید؟

آن حقوقی که کارمندان می گیرند حلال است در صورتی که نسبت به تعهدات شغلی خود به بهترین وجه عمل کرده باشند. ولی زمانی که وقت مردم را بی مورد تلف می کنند، علاوه بر این که مدیون مردم می شوند، حقوقی هم که می گیرند شبهناک می شود.

وی ضمن گلایه از چشم هم چشمی های متداول در زندگی ها اضافه کرد: متاسفانه امروزه خیلی از ما چند شیفت کار می کنیم تا پول بیشتری به دست بیاوریم و رفاه بیشتری داشته باشیم تا سطح زندگیمان مثل فلانی شود وقتی خوب غرق در این چشم و هم چشمی ها شدیم، به خود می آییم می بینیم زندگی خود را تباه کرده ایم و چیزی هم بدست نیاورده ایم.

خطیب نماز جمعه آباده با تشبیه کسب روزی حلال در آخر الزمان به راه رفت روی خار و شیشه خرد شده بصورتی که پای آدم زخمی نشود، ادامه داد: در روایتی از معصوم (علیه السلام) آمده است که در آخر الزمان فضیلت کسب روزی حلال از زخمی شدن با شمشیر در میدان جنگ سخت تر است.

وی با بیان حدیثی از حضرت امام باقر (علیه السلام) گفت: حضرت می فرمایند 5 گروه هستند که پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) آن ها را لعنت کرده است: اول کسانی که در قرآن خدا آیه ای اضافه کنند.

خطیب نماز جمعه آباده با انتقاد شدید از کسانی که به نماز جمعه نمی آیند گفت: گروه دومی که پیامبر آن ها را لعنت نموده است کسانی هستند که سنت پیامبر را رها کرده اند، نماز جمعه سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) است این همه مسلمان در این شهر وجود دارد چرا باید فقط یه عده خاص به نماز جمعه بیایند؟ این چه دلیل مسخره ای است که می گویند به نماز جمعه نمی آییم چون فلانی ها آنجا هستند و اگر نباشند ما می آییم. همان حرف هایی که جاهلان و کفار در مکه به پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) می زنند. بعضی عیب مشکلات هست بعضی انتقاد ها وجود دارد ولی این بهانه خوبی برای ترک نماز جمعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با انتقاد تند از ریاکاری، خطاب به عده ای که برای تایید شدن در جامعه به مسجد و نماز جمعه می آیند تصریح کرد: بعضی ها همیشه به مسجد جامع و دفتر می آیند تا تاییدیه بگیرند این کار خباثت است نمونه نفاق است. به چه ارزشی شخصیت خودتان را انقدر خفیف و زبون می کنید. چرا وقتی که پای منفعت بعضی ها پیش می آید مسجدی می شوند و سجاده آب می کشند؟

این کارها و رفتارها نمونه بارز نفاق است و در پایان عمر ذلتی به سراغ آدم می آید که مثال زدنی خواهد بود. نمونه های آن را هم زیاد دیده ایم ولی متاسفانه دیر عبرت می گیریم.

امام جمعه آباده دسته سوم ملعونین را کسانی عنوان کرد که قضا و قدر الهی را تکذیب کند و خاطرنشان کرد: قضا الهی یعنی اتفاقی که حتما خواهد افتاد و قدر یعنی آن اتفاق کی و کجا و برای چه چیزی خواهد افتاد.

وی در اشاره به چهارمین گروه از لعنت شدگان به کسانی اشاره کرد که حرمت اهلبیت (علیهما السلام) که همه کاره عالم هستی هستند را نگه ندارند و افزود: اینکه روز میلاد ائمه را جشن بگیریم و در عزای آن ها عزاداری کنیم خوب است ولی همه چیز نیست. اصل این است که به حرف ائمه (علیهما السلام) عمل کنیم.

عده ای هم ولایت اهلبیت (علیهما السلام) را پیش گرفته اند که ای کاش نمی گرفتند و آبروی شیعه را نمی بردند، وقتش که بشود قمه می زنند، وقتش نباشد سرشان را به دیوار می زنند. حرمت اهلبیت (علیهما السلام)  این نیست که هیاتی به پا کنیم و هیچ کدام از مسئولین آن حتی در نماز جمعه و جماعت شرکت نکنند.

امام جمعه آباده آخرین گروه از کسانی که مورد لعنت پیامبر قرار گرفته اند گفت: پنجم کسانی که اموال عمومی را به نفع خودشان منحصر سازند مورد لعنت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) هستند،کسانی که مسئولیت اموال دولتی و بیت المال در دست دارند خیلی مراقب باشند. دست و دلبازی مسولین از اموال مسلمین گناه است و نکبت به همراه دارد.

خطیب نماز جمعه آباده با مذمت رشوه گیری مدیری که از ارباب رجوع رشوه می گیرد و آن را برای سفر مدیر کل خرج می کند، تاکید کرد: آقای مدیرکلی که در سفر به شهرستان و اتخاذ تصمیمی چشمش دنبال این است، باید سفر آنچنانی برایش پهن کنند، اگر نیاید بهتر است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده با اشاره به نزدیک شدن نیمه شعبان و برگزاری جشن میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اذعان کرد: شما تصور کنید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کنند، به خانه کدامیک از ما می آید؟! به جشن نیمه شعبان کدام محله سر می زند؟ همانجا که بدترین ترانه ها را به بهانه نیمه شعبان پخش می کنند و زن و مرد قاطی نشسته اند و شیرینی می خورند؟ البته برخی مکان ها هم جشن های باشکوهی گرفته می شود که جای تقدیر دارد.

امام جمعه آباده با تاکید بر کنترل جشن های نیمه شعبان خاطر نشان کرد: جشن های نیمه شعبان باید کنترل شوند، باید مشخص باشد چه شخصی بانی برپایی جشن است. هر سال ما این تذکر را می دهیم ولی اثر نمی کند. برای جشن های نیمه شعبان باید محتوا سازی شود. نباید به شربت و شیرینی ختم شود. باید محتوا داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از طرح کمیته امداد مبنی بر جمع آوری صدقات برای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از اول ماه شعبان تا آخر ماه رمضان گفت: این طرح همیشه باید در خانه ها اجرا شود چون ما فقط یک شاگرد ممتاز در عالم خلقت داریم و همه موجودات به برکت وجود او روزی می خورند و امنیت دارند. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دردانه هستی و محور حفظ عالم است.

خطیب نماز جمعه آباده با اشاره به هتک حرمت حریم امامین عسکریین (علیهما السلام) گفت:  350 نفر در قالب یک گروه از احمق ترین، رذل ترین و عقده ای ترین کسانی که خلق عالم هستند، در لباس داعش و به نام اسلام قصد تخریب قبور این بزرگواران را داشتند که خوشبختانه نا کام ماندند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده در ادامه خطبه های نماز جمعه به پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری عراق اشاره کرد و گفت: این پیروزی با کسب 88 درصد از آرا در این منطقه اتفاق کمی نیست. مخالفان سوریه باید به آراء مردم احترام بگذارند و دست از تفرقه افکنی بردارند.
نظرات بینندگان