کد خبر: ۵۶۸۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
با حضور گسترده مردم؛

مدرسه علميه باقــرالعلوم فراشبند افتتاح شد+ عكس

مدرسه علميه امام محمد باقر (ع) شهرستان فراشبند در شب ميلاد ولي عصر (عج ) با حضور صد ها نفر از مردم و همشهريان فراشبندي و مسئولين افتتاح شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شيـــرازه، هم زمان با ميلاد حضرت ولي عصر (عج) مدرسه علميه امام محمد باقر(علیه السلام) با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولين استاني و شهرستاني افتتاح شد.

به گزارش نخل بیدار، در اين مراسم ابتدا حجه الاسلام پناهيان امام جمعه فراشبند ضمن خير مقدم به حاضرين از متوليان ساخت اين مدرسه تشكر کرد و خدا را به جهت ساخت اين مدرسه شكر نمود.

در ادامه اين مراسم حجه الاسلام حكيمي با تبريك فرا رسيدن ميلاد امام زمان (عج) اين افتتاح را در اين شب عزيز ميمون و مبارك خواند. حكيمي گزارشي از نحوه پيگيري و ساخت اين مدرسه علميه از ابتدا تا به بار نشستن ارائه کرد و فراشبند را شهري دين دار خواند كه در گذشته نيز داراي علماي متعدد بوده است.

وی افزود: شناخت ما از اسلام در بسياري از نقاط از قوت برخوردار نيست و به حد يقين نمي رسد و براي رفع اين مباحث عمده ترين راه را تاسيس مدارس علمي و ديني خواند و وجود عالم در بين مردم را از وجود خورشيد مفيد تر دانست.

محسن پورزارعي سرپرست فرمانداري فراشبند نيز عمده ترين تحولات اتفاق افتاده در كشور  و نظام جمهوري اسلامي را از حوزه و دانشگاه خواند و افتتاح اين حوزه در شهر فراشبند را منشا وحدت، همگرايي و همدلي گروه هاي سياسي و مذهبي دانست و افزود: فراشبند از قديم شهر روحانيون بوده و بايد اين جايگاه حفظ شود.

جمالي معاون استانداري فارس نيز با حضور در اين مراسم ضمن تبريك به مناسبت ميلاد امام زمان(عج) احداث اين مدرسه انسان ساز را بسيار مهم ناميد دقايقي از فضايل امام زمان (عج) سخن گفت. وی گفت: ما منتظر ظهور مهدي موعود و تشكيل حكومت اسلامي به رهبري ايشان هستيم.

حجه الاسلام رحيمي رئيس كل حوزه هاي علميه فارس نيز اين محفل را بي سابقه و استثنايي دانست. رحيمي فضاي حوزه را فضايي ناميد كه درآن سربازاني بسيار پر تلاش و كوشا، مهذب و بااخلاق تربيت مي شوند كه جهت حراست از دين و نظام گام برخواهند داشت. وی افزود: اميد مي رود درآينده اي نزديك شاهد احداث حوزه علميه خواهران نيز در اين شهرستان باشيم چرا كه اين شهرستان لايق احداث حوزه خواهران نيز هست.

رئيس حوزه هاي علميه فارس هيات موسس اين مدرسه را بسيار پر تلاش، منسجم و هماهنگ خواند و از تلاش هاي ايشان جهت ساخت اين مدرسه تشكر و قدرداني کرد.

فريدوني نماينده مردم شهرستان هاي فراشبند، فيروزاباد و قيرو كارزين در مجلس شوراي اسلامي افتتاح اين مدرسه را بسيار مهم ناميد و اين افتتاح و عمل خجسته را مورد تقدير دانست وبه مردم  فراشبند تبريك گفت و اين پروژه را شايسته تبريك خاص و ويژه خواند .

در ادامه فريدوني با تشكر از هيات امناء و امام جمعه و همچنين روحانيت از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در امر فرهنگ و اقتصاد سخن گفت و تاسيس چنين مدارس و مراكزي را پاسخي مثبت به دغدغه هاي رهبري عزيز خواند و فرهنگ را مقوله اي اساسي جهت پيشرفت كشور خواند و فرهنگ را همچون هواي تنفسي بسيار مهم و حياطي ناميد .

همچنين فريدوني متوليان فرهنگ را همه مردم خواند و حوزه هاي علميه را در كنار ديگر مراكز فرهنگي و تربيتي جهت توسعه فرهنگ كشور بسيار مفيد دانست.

در آخر طي حمكي حجه الاسلام محمد حسن پناهيان (امام جمعه فراشبند) به مدت سه سال به عنوان رياست اين مدرسه منصوب شد.

 

نویسنده :
محمدباقر دشتي
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
باقر مهیا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
با تشکر از اطلاع رسانی خوبتون لطفا املا کلمه حیاطی را تصحیح کنید. ««««حیاتی»»»» این جور صحیح است
حسن مرادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
بسیار عالی بود همچین جایی برای مردم فراشبند ضروری بود اما رئیس این مدسه علمیه کیست؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
باعرض تبریک و خیر مقدم به آقای حجت السلام ولمسلمین حاج آقای یزدی که با ورودشان به این حوزه و شهر مایه برکت شده اند .