کد خبر: ۵۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
مدیر کل انتقال خون فارس خبر داد

کمبود گروه‌های منفی خون در فارس

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه کمبود خون در فارس بیشتر در گروه‌های منفی خون است،گفت: این کمبود در ماه مبارک رمضان جبران می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، محمدحسین کریمی امروز در گرامیداشت روز جهانی اهدا خون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز 14 ژوئن روز جهانی اهدا خون است که هر ساله در یکی از کشورهای دنیا مراسمی برگزار می‌شود که امسال این مراسم در کشور سریلانکا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال اهدا خون برای مادران آنان که زندگی می‌بخشند، است، گفت: اهدا خون خانم‌ها در شیراز به دلیل عدم فرهنگ سازی و مشکلات مربوط به خانم‌ها  یک تا دو درصد است و سیاست‌های سازمان بر این است تا این مشارکت را افزایش دهد.

کریمی افزود: از 143 هزار اهدا خونی که سال گذشته  در استان فارس داشتیم، 55 درصد اهدا کننده مستمر بودند که البته میزان اهدا خون بار اولی ها در 5 سال گذشته از 38 درصد به 19 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه باید تعداد اهدا کنندگان  خون را افزایش داد، خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان مستمر به سن 60 سال که می‌رسند قادر به خون دادن نیستند، بنابراین باید این فرهنگ اهدا خون را در میان جوانان افزایش داد.

وی با بیان اینکه کمبود خون سازمان انتقال خون بیشتر در گروه‌های منفی خون است، تصریح کرد: برای جبران این کمبود بنا است در ماه رمضان ساعات کار سازمان از افطار تا 12 شب باشد و در شب‌های احیا تیم سیار در ورودی حرم احمد بن موسی(ع)مستقر شوند.

کریمی از بهره‌برداری پایگاه استهبان در روزهای آتی خبر داد و گفت: پروژه  استقلال واقع در اول  شهرک استقلال از دیگر پروژه‌های عمرانی سازمان انتقال خون است که با مشارکت خیران امسال شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان