کد خبر: ۵۲۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
مدیرکل انتقال خون فارس:

تعطیلات نوروز به اهدای خون بیشتری نیازمندیم

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در ایام تعطیلات نوروز به اهدای خون بیشتری از جانب مردم نیازمندیم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد حسین کریمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه حدود 400 واحد خون در شیراز از داوطلبان گرفته می‌شود، اظهار داشت: خون دریافتی به سه برابر این حجم فرآورده می‌شود که البته بر اساس شرایط موجود این حجم خون دریافتی هنوز کافی نیست.

مدیرکل انتقال خون استان فارس افزود: میزان مصرف فرآورده خونی در استان فارس روزانه یک‌هزار و 500 فرآورده است که برای تامین این حجم مورد نیاز به مشارکت و همکاری جدی‌تر شهروندان نیازمند هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا شهروندان می‌توانند با مشارکت بیشتر یاری‌گر سازمان انتقال خون باشند که البته کمبود گروه‌های خونی منفی از جمله نیازهای دیگر سازمان انتقال خون در سطح استان فارس است.

کریمی با اشاره به اینکه گروه‌های خونی منفی یکی از چالش‌های جدی در سطح فارس است، ابراز داشت: کمبود پلاکت نیز از نیازهای دیگر سازمان انتقال خون در سطح این استان است.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه مردم این استان همواره در اهدای خون پیشتاز و شاخص بوده‌اند، تصریح کرد: مرداد ماه سال آینده سازمان انتقال خون فارس 40 ساله می‌شود که گواه قدمت این حوزه در این استان است.

کریمی در پایان ابراز داشت: مردان در طول سال چهار بار و زنان سه بار می‌توانند، خون اهدا کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
س ر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
0
باسلام خدمت مدیرکل انتقال خون فارس
جناب آقای کریمی ساعت کار پایگاههای انتقال خون را اعلام فرمایید تا اهدا کنندگان خون با مشکل تعطیل بودن پایگاههای انتقال خون روبرو نشوند