کد خبر: ۵۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

عضو شورای شهر شیراز:‌ وضعیت فضای سبز شیراز قابل قبول نیست

از آقای شهردار انتظار می‌رود با برنامه ریزی بهتر و تلاش بیشتر در حفظ و توسعه فضای سبز اقدام کند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه توجه به فضای سبز شهری تنها به دلیل اهمیت آن از جنبه زیست محیطی نمی‌باشد، گفت: در ایجاد و توسعه فضای سبز علاوه بر اهداف زیست محیطی به کاربرد آن از جنبه و کارکرد ترافیکی، کارکرد بصری و زیبا ساختی و کارکرد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی توجه ویژه می‌شود.

احمدرضا نقیب زاده خاطرنشان کرد: فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها محسوب می‌شوند و کمبود آن می‌تواند اختلال های جدی در وضعیت اجتماعی و اکولوژیکی ایجاد کند.

وی افزود: امروزه اهمیت فضای سبز شهری تا حدی است که وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود. کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار از جمله مهمترین عملکرد فضای سبز شهری است که موجب ارتقای کیفی زندگی می‌شود.

این عضو شورا تصریح کرد: کلانشهر شیراز از گذشته دارای فضای سبز شهری زیبا بوده است تا آنجا که وجه تسمیه نامگذاری ورودی اصلی شهر به نام تنگ الله اکبر، بیان این ذکر توسط افراد تازه وارد به شهر شیراز بوده است که رویت منظره بدیع و دل انگیز شهر از بالای تنگه، اعجاب و تحسین آن‌ها برمی‌انگیخته است.

وی افزود: چنین سابقه ای از وضعیت شهر شیراز انتظار وجود فضاهای سبز شهری زیبا و در خور این شهر را در اذهان ایجاد کرده است. بر این اساس مدیران شهری همواره سعی خود را در ایجاد فضاهای شهری زیبا در روند توسعه شهر داشته اند و این توجه به نحوی بوده که شیراز را به عنوان شهر گل و بلبل زبانزد کرده است اما وضعیت امروز فضای سبز شیراز وضعیت قابل قبولی نیست. این وضعیت نامطلوب با نگاهی گذرا به شرایط درختان در معابر و فضاهای شهری، وضعیت رفوژهای وسط بلوارها و روند توسعه گلدان های مصنوعی به جای توسعه درختکاری بخصوص درختان سایه‌انداز در معابر و همچنین وضعیت نابه‌هنجار و نابسامان فضای سبز در محدوده دروازه قرآن قابل مشاهده است و اعتراض برخی شهروندان را به دنبال داشته است.

نقیب زاده گفت: از آقای شهردار انتظار می‌رود با برنامه ریزی بهتر و تلاش بیشتر در حفظ و توسعه فضای سبز اقدام کند.

نظرات بینندگان