کد خبر: ۵۸۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
جدیدترین مصوبات شورای شهر شیراز

از تشکیل کمیسیون ارتفاعات تا واگذاری زمین به هیئت متوسلین به امام رضا(ع)

الحاق شهرک شهروز شهر به عنوان شهرک های منفصل به شیراز نیز از جمله دیگر مصوبات شورا ی شهر بود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر برای تعیین راهبردهای سرمایه گذاری در ارتفاعات شیراز پیشنهاد تشکیل ستاد ارتفاعات داد.

حقدل در این خصوص با بیان اینکه این ستاد متشکل از شش عضو شورا و هفت نفر از کارکنان شهرداری است، تصریح کرد: کمیسیون اعضای پیشنهادی شورا برای حضور در این ستاد را نیز مشخص کرده است.

در ادامه برخی اعضای شورا از جمله راستگو و هاجری نسبت به مشخص شدن اعضای شورا در ستاد ارتفاعات در کمیسیون سرمایه گذاری اعتراض کردند و گفتند چرا این اعضا از قبل انتخاب شده اند.

معین هم در پاسخ گفت: کار کمیسیون سرمایه گذاری همین است که افرادی را برای این نوع کارها انتخاب کند.

نهایتا مقرر شد که افرادی که مایل به حضور در این ستاد هستند کاندیدا شوند و از بین آن‌ها در صحن علنی شورا رای گیری شود. نه نفر از بیست و یک نفر اعضای شورای شهر برای حضور در این ستاد کاندیدا شدند و بنا شد شش نفر که بیشترین رای را کسب می کنند به عنوان اعضای ستاد معرفی شوند.

بر اساس نتایج رای گیری در این خصوص به ترتیب دیهیمی با نوزده رای، حقدل با پانزده رای، معین با سیزده رای، طالبان با دوازده رای و زارعی با یازده رای در بین نه نفری که کاندیدا شدند بیشترین رای را کسب کردند و ترابی و پارسایی هردو ده رای کسب کردند و سرنوشت نفر ششم این ستاد در ابهام ماند.

الحاق شهرک شهروز شهر به عنوان شهرک های منفصل به شیراز نیز از جمله دیگر مصوبات شورا ی شهر در جلسه علنی شورا بود که اسدی، معاون مالی اداری شیراز در این خصوص تصریح کرد: طرح شهرسازی و خدمات شهرک شهروز تصویب و تامین شده است و باید با متولیان ساخت شهرک توافقنامه‌ای جامع داشته باشیم که همه جوانب کار در آن دیده شده باشد.

در جلسه علنی شورای شهر همچنین مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذاران در پروژه 50 هکتاری احمدبن موسی(ع) به تصویب اعضای شورا رسید که محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه حدود 30 هکتار از این پارک در تملک شهرداری است، خاطرنشان کرد: 10 هکتار از پارک نیز از بودجه سال گذشته احداث و احیا شده است و بر اساس تکلیفی که شورای شهر تعیین کرده است برای آماده‌سازی 10 هکتار نیز از پتانسیل بخش خصوصی استفاده می‌شود.

در ادامه جلسه پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری 64 / 865 مترمربع زمین به موسسه متوسلین امام رضا(ع) واقع در خیابان بنی هاشمی تصویب شد.

محمدیان در این خصوص اظهار کرد: در سال 86 طبق مصوبه شورای شهر باید قطعه زمینی به هیات متوسلین امام رضا(ع) به منظور ساخت حسینیه واگذار می‌شد که به دلیل وجود مشکلات تاکنون این زمین واگذار نشده است.

پارسایی، عضو شورای شهر با بیان اینکه تا کنون زمین‌های زیادی از این قبیل موارد واگذار شده است، این سوال را مطرح کرد که چه نظارتی بر این مصوبات است که به طور دقیق اجرا شود؟

محمدیان پاسخ داد: طبق مصوبه دو ماه قبل شورای شهر شیراز اگر زمینی واگذار شود اما متولیان ظرف مدت 6ماه کار اجرایی را شروع نکنند، زمین بازپس گرفته می‌شود.

حقدل هم خاطرنشان کرد: کل زمین‌هایی که واگذار می‌شود را به اشخاص حقیقی نمی‌دهند بلکه باید اشخاص حقوقی باشند.

طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، اصلاح نحوه وصول هزینه پسماند مشاغل خارج از محدوده خدماتی و حریم شهر، تبدیل باغ جنت به بوستان شهدا و حفظ و نگهداری و بهسازی فضای مذکور توسط شهرداری از دیگر مصوبات اعضای شورای شهر در پنجاه و چهارمین جلسه علنی بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عشایر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳
0
لطفا برای عشایر ساکن در شیراز هم زمین اختصاص بدهید تا یه حسینیه بسازیم اعضای محترم شورا عشایر هم در انتخاب شما سهم داشتند یادتون نرود