کد خبر: ۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز در مجمع بسیج استان فارس:

حق ورود به همه عرصه‌ها برای بسیج محفوظ است/ بسیج برنامه‌های خود را با قاطعیت و قدرت دنبال کند

آیت الله ایمانی تاکید کرد: حق ورود به همه عرصه‌ها برای بسیج محفوظ و مسلم است و این امری غیرقابل بحث و تردید می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از حضور پرشور، به موقع و اثرگذار مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه مجمع عالی بسیج استان فارس که با حضور برخی مسئولین استانی، تعدادی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر شیراز در سالن امام علی(ع) برگزار شد با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات خاص برای تنها یک هدف معین نیست، گفت: بسیج بدنه و مجموعه‌ای از عناصر فعال جامعه در عرصه‌های مختلف است که به انگیزه حفظ نظام و تامین نظرات مقام معظم رهبری به عنوان نماد فکر، اندیشه و وحدت ملت ایران در همه عرصه ‌ها می‌تواند حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: حق ورود به همه عرصه‌ها برای بسیج محفوظ و مسلم است و این امری غیرقابل بحث و تردید می‌باشد.

مجمع عالی بسیج

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس با اشاره به برگزاری جلسات این مجمع گفت: در جلسات مجمع عالی بسیج استان صاحب‌نظران نظرات کارشناسانه خود را مطرح و به رأی می‌گذارند و حاصل جلسه در قالب مصوباتی برای اجرا در اختیار افراد و مجموعه‌های مرتبط قرار می‌گیرد که این اقدام در سطح استان فارس بی‌نظیر است.

آیت‌الله ایمانی بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: هم‌افزایی به عنوان یک اصل در تمام مصوبات و اقدامات مجمع عالی بسیج مورد توجه قرار گرفته و کارهای فرهنگی، اقتصادی و سایر اقدامات زمانی نتیجه‌بخش است که با هم‌افزایی همراه باشد.

وی ضمن اعتقاد بر اینکه با هم‌افزایی و حضور همه دستگاه‌ها می‌توان هویت مناطقی از شهر که از نظر اجتماعی آسیب‌پذیرتر بوده‌اند را تغییر داد، اظهار کرد: باید یک محله از شهر یا یک روستا از شهرستان را به عنوان نمونه و الگوی خواستن توانستن است به جامعه معرفی کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس با بیان اینکه مجموعه بسیج در حال مدل‌سازی و ارائه مدل‌های موفق به جامعه است، خاطرنشان کرد: بسیج با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نشان داد که می‌توان فعالانه با مسائل اقتصادی برخورد کرد و با یک سرمایه کم، بازدهی مناسبی داشت.

امام جمعه شیراز ارائه مدل و نمونه در کار فرهنگی را مهم توصیف و خاطرنشان کرد: وقتی جوان 21 ساله بسیجی بدون هیچگونه سرمایه و امکاناتی موفق می‌شود 20 دستگاه ماهواره را جمع کند، می‌تواند به عنوان یک مدل موفق برای تشویق سایر جوانان معرفی شود که برای اجرای اصل تبلیغ چهره به چهره ورود پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه از مجموعه بسیج خواست که برنامه‌های خود از جمله اقدامات درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی را با قاطعیت و قدرت کامل دنبال کرده و در جلسات بعدی مجمع عالی بسیج طرح‌های جامع‌تری به کل کشور ارائه کنند.

درصددیم مقابل گنداب خانمان‌سوز ماهواره بایستیم

فرمانده سپاه فجر فارس هم در این جلسه ضمن تشریح پیشنهادهای کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج از اجرای طرح حر یک خبر داد و گفت: در این طرح شش منطقه شیراز که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی آسیب‌پذیرتر بوده است، شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات فرهنگی مناسب در این محلات انجام خواهد شد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور درخصوص طرح تزکیه نیز توضیح داد: در این طرح در هر یک از حدود 80 شهر استان فارس، یک محله و در هر یک از 29 شهرستان استان هم یک روستا به عنوان محله و روستای پاک و الگو معرفی خواهد شد.

وی از حضور فعال و موثر فرهنگی در 30 مرکز زیارتی و سیاحتی استان فارس خبر داد و افزود: در این اماکن متناسب با فرهنگ بومی، اقدامات فرهنگی انجام می‌شود که سایر دستگاه‌های مرتبط هم باید در این زمینه همکاری کنند.

مجمع عالی بسیج

نائب رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس موثرترین راه برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی را مواجهه چهره به چهره دانست و گفت: در تمام پیشنهادات و مصوبات مجمع عالی بسیج، مواجهه چهره به چهره به عنوان یک اصل لحاظ شده است.

غیب‌پرور بر ضرورت تقابل با شبکه‌های ماهواره‌ای که اخلاقیات و فرهنگ امت اسلامی را نشانه رفته‌اند، تاکید و اظهار کرد: ماهواره یا به تعبیری دجالواره بدون هیچگونه هزینه قابل توجهی در اغلب خانه‌ها رخنه و آن‌را تصرف کرده است که بنیان خانواده را در خطر انداخته و ابتذالات فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌هایی که نظام اسلامی ایجاد کرده است، گفت: بخشی از طرح تزکیه و حر ناظر به دجالواره است و درصدد هستیم با اقدامات ترویجی، تبلیغی و ایجابی نه با کارهای سلبی و پلیسی مقابل گنداب خانمان‌سوز ماهواره بایستیم.

امکان ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال جاری با اجرای اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته دو هزار و 66 طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان فارس اجرا شد، گفت: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته پنج ‌هزار فرصت شغلی با کمترین میزان سرمایه ایجاد شد و در سال جاری نیز آمادگی ایجاد هفت هزار فرصت شغلی را داریم که اگر سایر دستگاه‌ها هم کمک کنند تا 20 هزار فرصت شغلی را می‌توان در فارس ایجاد کرد.

وی هدف اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال، افزایش تولید و ارئه مدل و الگوسازی دانست و بر ایجاد تعاونی‌های کوچک و اصلاح چرخه تولید و توزیع تاکید کرد.

در این جلسه همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در جهت هم‌افزایی باید همه دستگاه‌های متولی موظف به انجام کاری شوند و خروجی هم داشته باشند، تاکید کرد: در اجرای طرح تزکیه باید صدا و سیما قدرت توسعه خدمات دیجیتال به عنوان جایگزین ماهواره را داشته باشد.

مجمع عالی بسیج

خدائیان، رئیس کل دادگستری استان فارس هم درخصوص اجرای طرح حر خاطرنشان کرد: نباید تصورمان این باشد که فقط در محلات جنوب شهر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد بلکه معتقدم محلات شمال شهر هم ممکن است دارای مشکلات فرهنگی از جمله بی‌حجابی باشند.


مجمع عالی بسیج

در پایان جلسه طرح حر و طرح حضور فعال فرهنگی در 30 مرکز زیارتی- سیاحتی فارس با رای اکثریت اعضای مجمع عالی بسیج به تصویب رسید اما با اجرای طرح تزکیه موافقت نشد و اعضا خواستار اصلاح این طرح شدند.

نظرات بینندگان