کد خبر: ۵۹۳۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
نامه 150 تن از اساتید دانشگاه‌های فارس به نمایندگان مجلس:

مسئولین وزارت علوم اعتقادی به حفظ آرامش دانشگاه‌ها ندارند/ قاطعانه رای عدم اعتماد بدهید

محیط دانشگاه تبدیل به پایگاه حزبی برخی از جریانات سیاسی شده است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، جمعی از اساتید دانشگاه‌های شیراز در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس خواستار رأی قاطع عدم اعتماد به استیضاح فرجی دانا وزیر علوم شذند.

در قسمتی از این نامه آمده است٬ محیط دانشگاه تبدیل به پایگاه حزبی برخی از جریانات سیاسی خارج از دانشگاه گردیده است و عمده تصمیم گیری ها و سیاست گزاری ها توسط برخی جریانات خاص سیاسی حامی فتنه صورت گرفته است.

متن نامه به شرح زیر است

حضور نمایند گان محترم مجلس شورای اسلامی

با عرض سلام و احترام

اکنون که با بصیرت انقلابی و ارزنده شما، استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است، بیم آن می رود که جریان شناخته شده حامی فتنه با تلاش خود، وزیر را تأیید و با حفظ او در سایه وزارت ایشان به فعالیت های التهاب آفرینی ،تخریبی، غرب گرایانه و لیبرلیستی خود در دانشگاهها ادامه داده و شرایط را برای به دست گرفتن سکان قوه مقننه کشور در انتخابات آینده فراهم سازند. امید است در شرایط حساس کنونی با اقدام آگاهانه و شجاعانه نمایندگان محترم، فضای علمی مناسب شأن انقلاب اسلامی با انتخاب وزیری عالم و معتدل به دانشگاه های کشور باز گردد.

متأسفانه در یک سال اخیر مسئولین وزارت علوم نشان دادند که اعتقادی به تبعیت از قانون و نهاد های قانونی کشور و حفظ سلامت و آرامشی که لازمه پیشرفت علمی کشور است در دانشگاه ها ندارند.

در این مدت اقدام به برکناری غیر محترمانه و غیرآکادمیک عناصر دلسوز و متعهد گردید و افراد جایگزین از بین افرادی که از نظر علمی و تعهدات اسلامی و انقلابی به مراتب از شایستگی کمتری برخوردار بوده اند انتخاب شدند که بعضاً به علت تخلفات در آستانه اخراج از دانشگاه قرار داشته اند و صرفاً با ملاحظات سیاسی و جناحی به کار گمارده شده اند.

محیط دانشگاه تبدیل به پایگاه حزبی برخی از جریانات سیاسی خارج از دانشگاه گردیده است و عمده تصمیم گیری ها و سیاست گزاری ها توسط برخی جریانات خاص سیاسی حامی فتنه صورت گرفته است.

فضا سازی ریاکارانه و فریبکارانه بر علیه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اقدام غیر قانونی ابلاغ لزوم ضمیمه کردن صورتجلسه بخش ها (گروه ها)ی آموزشی که وسیله ای برای اعمال نظر سلیقه ای و حزبی و حذف نیرو های شایسته که در جناح خاصی قرار ندارند گردیده است. در حالی که چنانچه تخلفی در زمینه بورسیه یا استخدام اعضای هیأت علمی صورت گرفته بود بایستی کارگروه های تخصصی در وزارت علوم تشکیل و با همکاری کمیسیون آموزش عالی و تحقیقات مجلس زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون غوغا سالاری و با مشخص نمودن دقیق این تخلفات به آنها رسیدگی می شد.

در این مدت کسانی که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شایستگی های علمی و عمومی آن ها تأیید گردیده بلاتکلیف مانده و از سوی دیگر تلاش فراوان برای باز گرداندن افرادی که از سوی مراجع ذی صلاح قانونی از نظر علمی و عمومی در اولویت جذب قرار نگرفته اند صرفاً به خاطر وابستگی به جناحی خاص صورت گرفته است.

خوب بود مقایسه آماری ،کارشناسانه، دقیق و بی طرفانه حداقل در دانشگاه های بزرگ کشور بین افراد جذب شده در دوران اصلاحات و پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گرفت تا مشخص شود تخلف و تندروی جناحی و جذب افراد فاقد صلاحیت های عمومی و علمی در چه زمانی بیشتر صورت گرفته است.

در پایان از شما نمایندگان بزرگوار و دلسوز مجلس شورای اسلامی مشفقانه می خواهیم که رأی قاطع مثبت به استیضاح داده تا همانند تجربه استیضاح آقای مهاجرانی موجب نشود که همان تیم مدیریتی سابق به کار ادامه دهند چرا که در آن صورت پیامدی جز تجری بیشتر در ادامه تخریب و انتقام جویی و فضای التهاب و نا آرامی و رکود علمی در دانشگاه ها به دنبال نخواهد داشت و عواقب آن موجب خسران کشور و افسوس نمایندگان دلسوز خواهد بود.

اسامی اساتید در شیرازه محفوظ است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
United States of America
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
0
آهان !!اینها همون اساتیدی هستند که درذ دولت عدالت محورتان با رانت بازی بورسیه گرفتند و یا از ریاست کنار گذاشته شده اند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
0
کسی که کاری برای خدا انجام بده از غیر خدا نباید بترسه بهتره قبل از نتیجه استیضاح اسامی این سربازان ولایت را اعلام کنید
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
0
ضرغام صادقی با فرجی دانا بسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
0
آنهايي که دم از قانونگرايي مي زنند چرا به استيضاح اعتراض دارند؟ مگر استيضاح حق نمايندگان نيست و منظبق با قانون نيست؟ پس اين آقايان اصلاح طلب چرا اينقدر جو سازي مي‌کنند؟