کد خبر: ۵۹۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

نامه اساتید دانشگاههای شیراز به نمایندگان: آموزش عالی را از خطر حتمی نجات دهید

رؤسای جدید دانشگاهها کم و بیش با تبعیت از مشی نامتعادل وزیر اقدام به انتصاب مدیرانی کرده اند که نماد تندروی و افراط‌گرایی است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های شیراز در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری شدند.

در قسمتی از این نامه آمده است: رؤسای جدید دانشگاهها کم و بیش با تبعیت از مشی نامتعادل وزیر اقدام به انتصاب مدیرانی کرده اند که راه و روش اجرایی بسیاری از آنها نه تنها با شیوه اعتدالی رییس جمهور محترم سنخیتی ندارد بلکه نماد تندروی و افراط‌گرایی است.

این نامه به شرح زیر می باشد
بسمه تعالی

ان الله یأمرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها  ( نساء 58 )
حضور نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیات

طبق اخبار واصله استیضاح وزیر محترم علوم در جریان است که این خود حاکی از تردید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به مدیریت این وزارتخانه بسیار کلیدی است. همانگونه که استحضار دارید آقای دکتر فرجی دانا با رایزنی‌های فراوان از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد به نسبت ضعیفی گرفت، و انتظار می‌رفت که طبق تعهد و قول‌های مؤکد آنچنان عمل کند که نظر مثبت مجلس را به خود جلب نماید. اما ایشان از فردای کسب رأی اعتماد نه تنها گامی در جهت جلب اعتماد مجلس و مردم برنداشت بلکه با گماردن افرادی که در جریان فتنه 88 کارنامه قبولی نداشته به عنوان مشاور و معاون و مدیر، عکس آنچه قول داده بود عمل کرد. انتصاب معنادار رؤسای معلوم‌الحال به برخی از دانشگاههای مهم کشور نیز گام دیگری در ایجاد التهاب در دانشگاه­ ها بوده است. رؤسای جدید دانشگاهها هم کم و بیش با تبعیت از مشی نامتعادل وزیر اقدام به انتصاب مدیرانی کرده اند که راه و روش اجرایی بسیاری از آنها نه تنها با شیوه اعتدالی رییس جمهور محترم سنخیتی ندارد بلکه نماد تندروی و افراط‌گرایی است که ادامه آن به یقین دانشگاهها را دچار تشنج، آشوب و بحران خواهد ساخت. از طرفی وزیر محترم تا کنون توفیقی در حفظ روند پرشتاب علمی دانشگاهها که در گذشته ایجاد شده بود نداشته است زیرا ایشان بیش از اینکه دغدعه های علمی- آموزشی داشته باشد سرگرم بازی های بی نتیجه سیاسی شده است .

اکنون که مقرر شده است عملکرد ایشان توسط دو تن از بزرگواران مجلس محترم رصد گردد و از طرفی براساس خط مشی و اقدامات وزیر محترم واضح است که پارچه سیاه با شستن سفید نخواهد شد، لیکن با تاکتیک های حساب شده ( مانند تقاضای وقت استراحت ) جدیت نمایندگان را تضعیف و در فرصت به دست آمده به اقداماتی رو بنائی و فریبنده روال استیضاح را به خاموشی خواهند سپرد. لذا برخی از شاخص ها و معیارهائی که برای گروه رصد کننده و بقیه نمایندگان محترم مجلس میتواند مورد ارزیابی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد بطور مختص یادآوری می گردد:

1- لزوم برکناری فعالان فتنه 88 از پست های کلیدی و مسئولیت ها در وزارت علوم و در دانشگاه ها مانند: آقایان دکتر توفیقی، دکتر میلی منفرد در وزارت علوم

2- بازگشت به مسئولیت اجرائی افراد متعهد و توانمندی که در این مدت برکنار شده اند.

3- تشکیل جلسات شورای فرهنگی دانشگاه ها با حضور افراد مشخص شده توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و تعطیل کردن شورای های موازی که برای بی اثر کردن دستورالعمل تشکیل شورای فرهنگی است.

4- عدم دخالت در فعالیت های سیاسی دانشجوئی که حمایت صریح مادی و امکاناتی از یک گروه خاص (فرهنگ و سیاست) و بی توجهی به سایر تشکل های دانشجویی صورت گرفته است.

5- احترام به عملکرد مسئولین سابق بویژه در برنامه جذب اعضای هیات علمی که طبق قانون متعهدانه انجام شده و اکنون به بهانه های مختلف متوقف و یا به کندی پیش میرود.

6- اعتبارات بایستی طبق قانون بودجه مصرف گردد؛ که برای نمونه این وزارتخانه بایستی از اعتبارات دریافتی سال 92 افزایش حقوق اساتید بازنشسته با مرتبه استاد تمامی را طبق مصوبه تکریم اساتید شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت نماید ولی به لطائف الحیل طفره رفته است، و برای سال 93 نیز هیچگونه اقدام موثری معمول نگشته است.

در پایان مجدداً یادآور میشویم که به ترفند تعویق استیضاح که برای فرصت سوزی ، و کاهش جدیت نمایندگان محترم صورت گرفته خوشبین نباشید و با توجه به مسئولیت خطیر خود، آینده آموزش عالی و توسعه علمی کشور را با اعمال سیاستی موثر در جایگزینی فردی متعادل و حکیم از خطر حتمی نجات دهید. چرا که آزموده را آزمودن خطاست.

جمعی از اساتید دانشگاههای شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
0
کدوم جمع!!!!