کد خبر: ۶۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

نماینده خرامه در مجلس: کشاورزان کربال برای انعقاد قرارداد آب عجله کنند

اگرچه مشکلات شهرستان زیاد است اما ما ساکت ننشسته ایم و دست روی دست نگذاشته ایم، ما مشکلات شهرستان را اولویت بندی کردیم و بینی و بین الله تمام وقت خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته ایم.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خرامه و اعضای شورای اداری شهرستان با حضور در جمع مردم روستاهای سقاآباد، جیان، هاشم آباد و روبهقان بخش کربال به بررسی مشکلات مردم این منطقه پرداختند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%201.jpg

دکتر داربوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در سطح منطقه اظهار داشت: متاسفانه سالها به بهانه خشکسالی، آب را به مردم کربال نمی دادند که نتیجه این شد که مردم روز به روز محروم تر و ضعیف تر می شدند.

وی افزود: اما این مشکل، دو سال است که برطرف شده و با پی گیری های به عمل آمده، حق این مردم به آنها داده می شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگرچه مشکلات شهرستان زیاد است اما ما ساکت ننشسته ایم و دست روی دست نگذاشته ایم، ما مشکلات شهرستان را اولویت بندی کردیم و بینی و بین الله تمام وقت خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته ایم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%202.jpg

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی به پی گیری های انجام شده جهت حل این مشکل اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، وزیر نیرو و وزیر کشاورزی داشتیم، انتقال آب از سد درودزن را مهمترین مشکل مردم معرفی کردیم تا بتوانیم یک آب همیشگی برای مردم راه بیندازیم.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان فارس در تشریح اهمیت انعقاد قرارداد با سازمان آب بیان داشت: تا کی می خواهیم این ضرر را به جان بخریم، اگر فرزند شما مریض باشد هر طور که شده پول تهیه می کنید و دارو برای آن می خرید، انعقاد قرارداد مثل سند آب است، نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشید و برای انعقاد قرارداد آب عجله کنید.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس به پی گیری های انجام شده جهت پرداخت حق بیمه کشاورزان اشاره کرد و اذعان داشت: برای هر هکتار از زمین های کشاورزی تقریبا 300 هزار تومان مصوب شده که طی روزهای آینده پرداخت آن به پایان می رسد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%203.jpg

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از مشکلات رهاسازی آّب، ادامه داد: آبی که پشت سد درودزن وجود دارد کفاف آزادسازی نمی دهد اما پیش بینی باران در آذرماه و دی ماه خوب است پس به توصیه های سازمان آب برای کشت سال آینده دقت کنید.

اسماعیلی، کلنگ زنی جاده خرامه نی ریز را مهمترین اتفاق شهرستان عنوان کرد و گفت: 40 درصد از این پروژه را شرکت ایمیدرو انجام خواهد داد، پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اواسط مهرماه کلنگ آن زده خواهد شد، در جلسه ای که با خانم ابتکار داشتیم بحث محیطی زیستی آن به پایان رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت 20 پروژه گازرسانی در سطح شهرستان بیان داشت: دو سال پیش فقط شهر خرامه و روستای معزآباد جابری از نعمت گاز بهره مند بود اما با وجود مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر پروژه گازرسانی سلطان شهر و 20 روستا فعال است و امیدوارم تا پایان دوره نمایندگی، پروژه گازرسانی همه روستاها آغاز شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%204.jpg

این نماینده مجلس در تشریح پیشرفت های شبکه بهداشت و درمان خرامه، انجام 7 مورد عمل جراحی، حضور 7 پزشک متخصص، محوطه سازی و حصارکشی بیمارستان را از مهمترین آنها برشمرد و گفت: اگرچه هنوز ایده آل نیست اما تمام تلاش خود را برای آماده کردن آنچه که در شان این مردم است به کار خواهیم بست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار پروژه های زیرساختی شهرک صنعتی رو به اتمام است و شهرک صنعتی خرامه آماده و پذیرای سرمایه گذار است.

وی به مشکل نبود بخشدار در کربال اشاره کرد و اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که بخشدار کربال بومی این منطقه باشد تا مشکلات مردم را بهتر درک کند، به همین خاطر یک نفر را از آموزش و پرورش معرفی کرده ایم و طی دو هفته آینده معرفی خواهد شد.

احسان خازن فرماندار خرامه ضمن ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت شهرستان گفت: امروز در حوزه های مختلف شاهد رونق و توسعه هستیم، شهرستان خرامه به یک کارگاه بزرگ صنعتی تبدیل شده و ما باید شکرگزار این نعمت باشیم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%205.jpg

وی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در روستاها ادامه داد: مشکل آب یک مشکل شهرستانی است، خواهش می کنم که در مصرف آب صرفه جویی کنید قطعا مواردی هم که از دست ما بر می آید را پی گیری خواهیم کرد.

خازن افزود: اگر مدیری توان داشته باشد که مشکلات مردم را حل کند و این کار را نکرده باشد به هیچ وجه این کوتاهی را از او نخواهیم پذیرفت و با او خداحافظی خواهیم کرد.

دکتر اسماعیلی در دیدار با خانواده شهید رمضان زارع در روستای جیان گفت: امیدواریم که شهدا در روز قیامت شفیع ما باشند و سایه خانواده شهدا پایدار باشد؛ طوری کار می کنیم که در مقابل شهدا رو سفید باشیم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%206.jpg

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده شهید مجید داورپناه در روستای سقاآباد اظهار داشت: اگر این مملکت پایدار مانده به برکت خون شهداست ما هم باید به یاد شهدا باشیم چونکه این بزرگواران افتخار ما هستند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%207.jpg

وی در دیدار با خانواده شهید منصور کشاورز در روستای روبهقان اذعان داشت: چیزی که خداوند به خانواده شما داده شهید است، شما همه چیز دارید، مطمئنا این عزیز در روز قیامت خانواده خود را شفاعت خواهد کرد، دعا کنید که خدمت گزاران به مردم را هم شفاعت کنند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/shahrivar%2093/12%20korbal/12%20shahrivar%20korbal%208.jpg

نظرات بینندگان