کد خبر: ۶۲۶۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

چرا به بهانه خراب شدن یک منزل میراثی از مردم شیراز انتقام می‌گیرید؟/ به دادخواهی مردم مظلوم شیراز رسیدگی کنید

آقای معاون آیا شما دایه مهربان‌تر از مادر هستید؟
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای شهر نسبت به لغو طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) واکنش نشان داد و گفت: شورای عالی شهرسازی در ایام محرم و در جهت تعزیت و تسلیت به مردم عزادار شیراز در اقدامی غیرمنتظره و یک طرفه، طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) مصوب سال ۱۳۸۹ را ملغی اعلام نموده و دلیل این کار را عدم ارائه نقشه‌ها و مغایرت با بعضی اصول میراث فرهنگی عنوان کرده است.

محسن معین در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز تصریح کرد: وقتی بعد از ۳۲ سال انتظار در مورد تعیین تکلیف طرح توسعه حرم و پس از سفر پر برکت مقام معظم رهبری به شیراز و اعطای عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و نهایتاً پس از ماه‌ها مطالعات کار‌شناسی و تشریفات قانونی، طرح توسعه حرم در سال ۸۹ به تصویب شورای‌عالی رسیده و با بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی قسمتی از آن هم اجرا شده، چگونه و با چه استدلالی و تحت لابی و تحریک کدام گروه سیاسی ناگهان طرح توسعه حرم لغو شده است و برای رادیوهای بیگانه خوراک تبلیغاتی تهیه گردیده است؟!

وی با بیان اینکه اگر وزارت‌های راه و شهرسازی و کشور و سازمان میراث فرهنگی در آن زمان موضوعات کار‌شناسی را مورد توجه قرار نداده‌اند باید به صراحت اعلام کنند، افزود: علیه آن‌ها اعلام جرم کنید که چرا مردم شیراز و مجلس را به بیراهه برده‌اند و اگر توسط مشاور تحت امر خودتان و اداره راه و شهرسازی نقشه‌ها تقدیم نشده، این موضوع چه ربطی به مردم شیراز دارد؟!

این عضو شورای شهر خطاب به معاون وزیر گفت: آیا می‌دانید با اینکار طرح توسعه حرم را عملاً به طرح توسعه زمان شاه برگردانیده‌اید؟! و عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را برای شیراز به عنوانی بی‌معنی تبدیل کردیده‌اید؟

معین تصریح کرد: آقای معاون آیا شما دایه مهربان‌تر از مادر هستید درحالی که از سال ۸۹ تاکنون درمورد طرح توسعه حرم هیچ اختلافی بین استانداری و ادارات راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و تولیت نبوده است و در این طرح هیچ تناقضی با اصول میراث فرهنگی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: درمورد اینکه بررسی ادامه کار را به تشکیل کمیسیون مبهمی مرکب از یک نفر نماینده گروه‌های مردمی و دو نفر از اساتید دانشگاهی و مشاور منوط کرده‌اید لطفاً اعلام فرمائید اولاً محمل قانونی این کمیسیون من درآوردی چیست؟! و ثانیاً نماینده گروه‌های مردمی و اساتید دانشگاهی با چه معیاری و توسط چه کسی انتخاب می‌شوند و ثالثاً آیا همین موضوع به خوبی نشان نمی‌دهد که متأسفانه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و شخص جنابعالی در مورد این پروژه و پروژه‌های مشابه نظیر مجتمع خیابان زند تحت عنوان لابی و تحریک غیر قانونی بعضی گروه‌های سیاسی قرار گرفته‌اید؟!

عضو شورای شهر شیراز اظهار شگفتی کرد که برای موضوعات مهمی نظیر تصویب طرح تفصیلی بافت تاریخی باید مدت‌ها در انتظار نوبت بود ولی برای لغو طرح توسعه حرم چند روزه تصمیم گیری می‌شود و از طریق روزنامه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر معاون وزیر خراب شدن یک منزل میراثی را بهانه انتقام جوئی از مردم شیراز قرار داده آیا می‌داند به دلیل متروکه شدن و امکان ریزش آن منزل، حتی میراث فرهنگی هم در صدد انجام تشریفات تخریب قانونی آن بوده است؟

معین با تصریح اینکه در صورت بروز یک زلزله عادی بسیاری از محله‌های بافت تاریخی به قتل‌گاه ساکنین تبدیل خواهد شد، گفت: با وضع موجود و عدم امکان مالی میراث فرهنگی جهت تملک و مرمت و نگهداری، بعضی از منازل در اثر فرسودگی و عوامل جوی دیر یا زود همگی آن‌ها تخریب خواهند شد.

معین ادامه داد: آقای معاون وزیر جمهوری اسلامی! با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن آیا اگر ۵۷ هکتار از ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی به فضای میراثی، مذهبی، گردشگری جدید الاحداث و آبرومند تبدیل شود بهتر است و یا اینکه کما فی‌السابق ترجیح می‌دهید این محل، به عنوان محل سکونت اشرار و حیوانات موذی باقی بماند؟!

وی در پایان با ابراز تأسف شدید از اقدام باور نکردنی شورای‌عالی شهرسازی و ضمن عذرخواهی از ساحت مقدس برادران بزرگوار حضرت امام رضا(ع) گفت: اولاً به درگاه حضرت احدیت پناه برده و ثانیاً از محضر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس استدعا دارم یا به دادخواهی مردم مظلوم سومین حرم اهل بیت(ع) رسیدگی فرموده و یا این عنوان را از روی شهر شیراز و مردم نجیب آن بردارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جوانان ولایتمدار قشقایی شیراز و فارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
1
اقای مهندس معین سلام اعضای محترم شورای شهر شیراز سلام.
اول اینکه شورای عالی شهر سازی حرفی زده بنشینید و طرح ارائه بدهید و دفاع کنید.
جناب مهندس معین نه جنابعالی نه هیچ شخص دیگری حق ندارد عنوان زیبا و ارزشمندی که رهبر و مقتدایمان سید علی به این شهر مان داده است را بردارد پس مواظب حرف زدنتان باشید وزیر یا رئیس جمهور یا هرکسی که برای شما ارزش دارد حق ندارد و جرات این را ندارد برروی حرف رهبرمان حرف بزند اقای مهندس معین لطفا عذرخواهی کرده و از این صحبت خود توبه نمایید ما جوانان ولایتمدار و عاشقان رهبری و ائمه اطهار اینچنین سخنان را بر نمی تابیم.
محضر نماینده رهبر عزیزمان حضرت ایت الله اسدالله ایمانی عرض سلام و ادب و احترام دارم لطفا به هیچکس اجازه ندهد ارزش فرمایشات گرانبهای امام ومقتدایمان را کوچک کند.
از همه خانواده محترم شهدا و همه عزیزان معذرت میخواهم که لحنم تند بود.
شیراز سومین حرم اهل بیت خواهد ماند اقای مهندس معین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
0
آقای معین خیلی پروزها را شما پیگیر بودید الان خاک می خورد سد تنگ سرخ طرح وتوسعه حرم شاهچراغ بازنگری حرح توسعه بافت تاریخی شیراز و.................. بهتر است شورا به جای پرداختن به معلول آسیب شناسی نماید وعلت را در مدیریت های استانی دنبال کند تا به نتیجه برسد
خوشا شیراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
1
اقای مهندس همه چی که با زور نمی شود
خوب منطقی دفاع کنید نه اینکه شما کاسه از اش داغتر شوید
ما نابودی میراث فرهنگی این شهر را نمی خواهیم
اخر ما به غیر از اینها چجه چیز دیگری داریم که به دنیا عرضه کنیم
علم ؟ مهندسی ؟ صنعت ؟ ورزش ؟ و...
صادرات ما فرهنگ و میراث ماست که نابود میکنیم
زائر
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
0
احسنت بر جوانان غیور قشقایی احسنت روحم را تازه کردید.انشالله مهندس معین منظور بدی نداشته است و حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ توسعه فیزیکی متناسب با سومین شهر حرم مطهر اهل بیت همانگونه که حضرت ایت الله حائری فرمودند ساخته خواهد شد
متخصص
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
1
اين همه تخلف درشهرداري درحال وقوع است شمااصلا" صدايتان درنمي آيد وسكوت راپيشه كرده ايدحالا شديد كاسه داغ ترازآش،؟!!!!
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
0
بازهم شهامت ،جوانان ولایتمدار قشقایی
حق طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
1
چراوقتي دركوچه هشت متري مجوز آپارتمان مي دهند وخطردفن شدن مردم براثرزلزله وجوددارد حرف نمي زني آقاي مهندس؟!!!!!!!!!!اگرخيلي دلتان به حال مردم مي سوزد پاسخ بنده راتوسط سايت شيرازه بدهيد تاآدرس واسنادآنراخدمتتان تقديم كنم
اسلامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
0
بنازم به اين عضو دلسوز شورا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
0
آقاي مهندس مگربه دادخواهي مردم درشورارسيدگي مي كنيد؟!