کد خبر: ۶۲۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳

زندگی مردم پشت کوه رستم جایزه گرفت+ عکس

چرا روستا‌ها و مناطق عشایری که پشتوانه تولید، حیات، غذا و موجودیت کشور هستند باید از لحاظ وضع زندگی و سطح زندگی عقب‌تر از شهر‌ها باشند.

به گزارش نورآنلاین تصاویر  زیر که مربوط به «پشت کوه رستم» است به گفته ی عکاس آن، توانست در جشنواره ی دانشجویی باران نو که به میزبانی کرمان در سال 92 برگزار می شد مقام برتر را کسب کند.

زندگی سخت در پشت کوه رستم - ممسنیپشت کوه رستم - مصیریروستای پشت کوه شهرستان رستمروستای پشت کوه شهرستان رستم

پشت کوه از جمله مناطق محروم شهرستان رستم است که در همسایگی استان کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفته است.

 حمید گنجایش عکاس این تصاویر در یاداشتی نوشت:  توجه به عدالت اجتماعی و محرومیت­ زدایی در تمامی کشورهای جهان به عنوان موضوعی قابل توجه در دستور کار دولت ها قرار دارد. این مبحث را می توان در سخنرانی های  بسیاری از کاندیدهای مختلف دولتی یافت، اما مشکل این است که بسیاری از همین دست اندرکاران راه حل مناسبی برای بسط عدالت در جوامع روستایی و عشایر نشین نمی­ یابند.

مقولۀ عدالت اجتماعی بویژه در روستاها و مناطق عشایری به علت کمبود امکانات و و تجهیزات رفاهی از اهمیت ویژه­ای برخوردار می باشد. بررسی آمار  و ارقام نشان می دهد که متوسط درآمد خانواده­ های شهری نسبت به خانواده­ های روستایی و عشایری از میزان بالاتری  برخوردار است.

در حال حاضر فقر موجود در این مناطق 8 برابر شهرها می باشد، به همین جهت خانواده­ های روستایی و عشایری با توجه به درآمد محدود خود تنها قادر به تهیه نیازهای اولیه مانند خوراک و پوشاک نوجوانان و فرزندان خود بوده و توانایی تأمین نیازهای بهداشتی، سلامتی، تحصیل، تفریح و ... آنها را دارا نمی باشند و این سرمایه های اجتماعی کشور با امکانات محدودی که در اختیار دارند  استعدادها و همۀ خلاقیتها و هیجانات نوجوانی و آرزوهای انسانی­شان متأسفانه خواه ناخواه در تندباد شدید مشکلات زندگی و ناعدالت یهای ساختاری پر پر می شود و گرفتار مشکلات فراوانی می­ باشند که سلامت و آینده درخشان همه این خانواده­ ها را مورد تهدید جدی قرار می­ دهد.

گرچه  با رویِ کارآمدن دولت "عدالت محور" و " عدالت گستر" دکتر محمود احمدی نژاد اقدامات مفیدی در این مناطق صورت گرفته است، لذا این اقدامات نتوانسته است آنطور که باید و شاید بر بار مشکلات خانوارهای عشایر نشین و  روستایی بکاهد و آنها را به آیندۀ درخشان مورد انتظار امیدوار سازد و اکنون نیازمند حمایت های بیشتر دولت تدبیر و امید هستند تا کمی از زجر و مشکلات این مردم با صفا و با معرفت بکاهد.

بدون تردید برای کاهش و ریشه کن نمودن مشکلات و دغدغه های ریشه دارِ آنان  باید دنبال  راه حل های مناسب و بهتری بود و خدمات و امکانات را با اقدامات سریعتری که دور از ملاحظه کاری های اداری و مسئولین محلی باشد به دست همۀ قشرهای آسیب­ پذیر روستایی و عشایر رسانید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳
1
اینا دیگه چه بدبختایی هستند!!!