کد خبر: ۶۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
نماینده مردم لامرد خبر داد

ال سی بزرگترین پروژه آلومینیوم کشور در لامرد گشایش یافت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از گشایش ال سی پروژه بزرگ آلومینیوم جنوب لامِرد خبر داد.
به گزارش شیرازه نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به مرتفع شدن مشکلات عدیده پروژه آلومینیوم لامِرد، از گشایش ال سی بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در شامگاه گذشته خبر داد و اظهار داشت: طرح تولید شمش آلومینیوم لامرد در فاز نخست خود با تولید ۲۷۶ هزار تن آلومینیوم در سال فعالیت خواهد کرد که این میزان تولید تقریبا معادل کل تولید آلومینیوم در کشور است.

سید موسی موسوی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این صنعت عظیم ۷٫۲ میلیارد یوان معادل ۱٫۲ میلیارد دلار و قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در جنوب استان فارس اجرا می شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت‌گرفته برای تأمین مالی طرح‌های بزرگ از طریق فاینانس چین، افزود: ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر بعنوان شرکای داخلی این طرح در ابتدای هفته بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب بانک صادرات به عنوان رهبر سندیکای بانکی این طرح واریز کرده و پس از انجام سایر اقدامات لازم، شامگاه گذشته اسناد اعتباری این پروژه از محل فاینانس چین گشایش یافت تا بدین ترتیب بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت ان اف سی چین باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با پیش بینی اینکه این صنعت مادر ظرف مدت ۳ سال اجرا شود، اشتغال زایی پروژه آلومینیوم لامرد در دوران ساخت و بهره برداری را بسیار خوب ارزیابی کرد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین در پایان از کلیه اشخاصی که در رفع مشکلات این پروژه کوشش کردند از جمله معاون اول رئیس جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل ۵ بانک صادارت،‌ ملت،‌ تجارت،‌ ملی و صنعت و معدن، مدیران عامل شرکتهای غدیر و ایمیدرو به عنوان شرکای داخلی طرح و بویژه مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب لامرد تقدیر کرد.

گفتنی است مجتمع آلومینیوم جنوب نخستین واحدی است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در جنوب استان فارس اجرا می شود و مزیت این منطقه برخورداری از زیرساختهای مناسب، دسترسی به منابع فراوان انرژی ارزان بویژه گاز و نزدیکی به آب راههای بین المللی در خلیج فارس است.
نظرات بینندگان