کد خبر: ۶۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۳
به همت یک نویسنده جمع آوری شد؛

غذاهای سنتی خوشمزه خرامه ای ها!

کتاب «غذاهای سنتی شهرستان خورومه» نوشته معصومه محمودی کارمند دانشگاه پیام نور خرامه همراه با تهیه پخت بیش از 60 نوع غذا به چاپ رسید.

به گزارش شیرازه معصومه محمودی نویسنده کتاب غذاهای سنتی شهرستان خورومه به صدای خرامه گفت: بسیاری از همکارانم که تازه زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند برای پختن غذا در خانه همیشه دغدغه داشتند که چه غذایی درست کنیم. من هم برای کمک کردن به آنها، طرز تهیه برخی غذاها را برایشان می نوشتم که بسیار استقبال می کردند؛ در همین زمان بود که یکی از دوستان پیشنهاد داد که کتابی در این زمینه بنویسم؛ از آنجایی که اولین تایپیست خرامه هستم، کار نوشتن کتاب را شروع کردم.

وی در ادامه به تشریح علت تالیف این کتاب پرداخت و اظهار داشت: واقعاً پختن غذا یکی از مهمترین دلگرمی های زندگی برای همسر و فرزند است، این کتاب به عنوان یک خدمت و هدیه به دختران دم بخت و نوعروسان خواهد بود تا زندگی شیرین تری را برای خود داشته باشند.

محمودی ادامه داد: این کتاب، طرز تهیه 61 نوع غذا شامل انواع پلو، آش، ترشی، مربا، حلوا و بعضی دسرها همچون کنجد خرما، زیره تو، تره حلوا، سوپ جو و تعدادی از غذاهای دیگر را آموزش می دهد؛ این کتاب اولین کتاب آشپزی خرامه است.

این نویسنده کتاب از تلاش های محمد زارع قشلاقی همسر خود که همکار نیز هستند و همچنین داراب زارع، محسن کشاورز، راضیه اسماعیلی و دکتر عیسی زارع درنیانی ریاست دانشگاه پیام نور خرامه که در تالیف، ویراستاری و طرح روی جلد وی را یاری نمودند تشکر کرد.

وی در پایان گفت: ثواب این یادگاری را به روح برادر شهیدم بهمن محمودی و پدر و مادرم تقدیم می کنم.

کتاب «غذاهای سنتی شهرستان خورومه» نوشته معصومه محمودی کارمند دانشگاه پیام نور خرامه که همراه با تهیه پخت بیش از 60 نوع غذا به چاپ رسیده است به قیمت 6000 تومان در محل های زیر به فروش می رسد:

1- کتابفروشی رسالت 1 واقع در میدان دانشجو

2- کتابفروشی رسالت 2 واقع در خیابان امام سجاد (ع) غربی جنب دبیرستان خدیجه (س)

3- چاپ دیجیتال آبرنگ واقع در بلوار دانشجو روبروی اداره برق ساختمان شهید عبدالسلام باقری

4- دفتر خدمات ارتباطی خباز واقع در میدان دانشجو

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/16%20ghaza/16%20dey%20ghaza%201.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/16%20ghaza/16%20dey%20ghaza%202.jpg

نظرات بینندگان