کد خبر: ۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
امام جمعه مرودشت:

میراث فرهنگی فقط بلد است جلو ساخت‌ و سازهای غیرمجاز را بگیرد/ برای گردشگری چه کردید؟

مگر در این شهرستان قحط الرجال آمده که باید برخی ادارات بدون مسئول باشد
به گزارش شیرازه به نقل از مرودشت نا، حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم الشان اسلام اظهار داشت: توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) بهانه‌جویی دشمنان در راستای اسلام هراسی است و آن‌ها با هر بهانه‌ای به دنبال این مسئله هستند.

امام‌ جمعه مرودشت افزود: فرانسوی‌ها با ترورهای اخیر در این کشور با همراهی دیگر هم‌پیمانانشان تلاش می‌کنند تا چهره مسلمانان را خشن نشان دهند، درصورتی‌که آن‌ها خود پرورشگاه تروریسم هستند و ما این توهین به پیامبر اعظم را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه به سالروز فرار شاه از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کسی ظالم باشد فرار می‌کند و فرار محمدرضا شاه نیز به خاطر خیانت و ظلمی بود که به این مردم رواداشت.

احمدی با اشاره به ایام شهادت فدائیان اسلام در 27 دی گفت: فداکاری آنان سبب شد تا ترس بر پیکره رژیم شاهنشاهی لرزه برافکند و نتیجه همین اقدامات بود که سبب فرار شاه شد.

خطیب نماز جمعه مرودشت با اشاره به مشکلات شهرستان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای منابعی است که در حد یک استان و حتی با برخی کشورها برابری می‌کند اما خود شهرستان از این منابع به‌درستی بهره‌ای نبرده است.

احمدی به وجود کارخانه‌های صنعتی در این شهرستان ازجمله پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه از این کارخانه شهرستان منافع درستی نبرده است و باید مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی با برشمردن ظرفیت‌های دیگر شهرستان و ازجمله گردشگری گفت: متأسفانه در این شهرستان باوجود اینکه بهترین ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری وجود دارد ولی انگار مأموریت میراث فرهنگی فقط جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اطراف این اماکن است و فکری برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در این شهرستان نمی‌کند.

امام‌جمعه مرودشت همچنین خواستار توجه به کشاورزان و استفاده از علوم جدید در این زمینه شد و از مسئولان خواست که همان‌طور که نیاز صنعت به آب را تأمین می‌کنند در زمینه کشاورزی نیز به‌صورت درست در رفع مشکل آب توجه شود.

وی همچنین به بدون متولی بودن برخی ادارات در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: مگر در این شهرستان قحط الرجال آمده که باید برخی ادارات بدون مسئول باشد و متأسفانه برخی افراد روی بعضی انگشت می‌گذارند که باید این فرد مسئول باشد ولا غیر که این مسئله به‌دوراز اصول است.

احمدی با اشاره به‌ضرورت تکریم ارباب‌رجوع از مسئولان خواست تا جلوی برخوردهای نامناسب با مردم در برخی ادارات گرفته شود و اگر کسی می‌خواهد اعمال قانون کند با رفتار مناسب باشد، چراکه در جامعه روبه رشد رفتار نامناسب با مردم درست نیست.

نماز جمعه مرودشتتصاویر نماز جمعه مرودشتاخبار شهرستان مرودشتمصلی نماز جمعه مرودشتدانش آموزان مرودشتیمسئولان نماز جمعه مرودشتاخبار نماز جمعه مرودشتگزارش تصویری نماز جمعه مرودشت


نظرات بینندگان