کد خبر: ۶۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
ترابی، عضو شورای شهر شیراز:

بودجه شهرداری متناسب با توان اقتصادی جامعه باشد/ از تحمیل پروژه‌های غیر ضرور خودداری شود

انتظار می‌رود در تخصیص اعتبارات بودجه به پروژه‌های شهری اولویت‌ها لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز ضمن گرامی داشت دهه فجر اظهار کرد: بی‌شک پیروزی انقلاب اسلامی از الطاف الهی برای ملت ایران بود که شکرگزاری آن بر همگان واجب است و بالا‌ترین شکر قدر دانستن این فرصت تاریخی و استفاده بهینه از آن می‌باشد.

غلامعلی ترابی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مردم ایران برای انقلاب خود اهداف خاصی را دنبال می‌کردند که بازخوانی این اهداف بر استمرار حرکت در جهت تحقق آن‌ها لازم می‌باشد، تصریح کرد: اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) و حرکت در جهت ایجاد یک حکومت اسلامی بدون هرگونه گرایش شرقی و غربی از اهداف ملت ایران و امام عظیم‌الشأن ملت بود و در این راه ۳۶ سال هرگونه سختی را به جان و دل خریده و بر آرمان والای خود ایستادگی نموده‌اند.

وی معرفی یک الگوی جدید حکومتی به جهانیان بر پایه اسلام ناب جهت نجات بشریت از گردابهای هلاکت آفرین را از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: مبارزه با بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌ها از خصوصیات ممتاز این انقلاب بود که باید همچنان مسئولین امر و مردم در پی تحقق آن و کمک به ستمدیدگان در سراسر عالم باشند.

این عضو شورا رفع محرومیت‌ها را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه نگاه مردم به عملکرد همه مسئولین در راستای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب است، افزود: امام خمینی(ره) این انقلاب را انقلاب پابرهنگان و مستضعفین برشمرند و توصیه موکد به همه مسئولین نظام داشتند که باید با تمام توان برای رفع محرومیت در جامعه اسلامی تلاش کنند و این توصیه بار‌ها توسط مقام معظم رهبری نیز به عنوان تکلیف همه مسئولین در نظام اسلامی برشمرده شده و حال باید هر یک از مسئولین از خود این سوال را داشته باشند در راستای تحقق این هدف بزرگ انقلاب چگونه گام برداشته‌اند. آیا در شهر‌ها نقاط محروم دیده می‌شود؟ آیا نقاطی در شهر‌ها وجود دارد که پس از ۳۶ سال انقلاب همچنان طعم تلخ فقر و محرومیت را بچشد و اگر چنین است چرا اقدام قاطع و عاجل در این زمینه صورت نمی‌پذیرد؟!

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب بودجه سال ۹۴شهر شیراز اشاره و اظهار کرد: تصویب بودجه باید متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه بوده و عدد آن با لحاظ توان تحققی آن توسط شهرداری باشد.

وی از شهردار شیراز تقاضا کرد که با توجه به اینکه افزایش عوارض بیش از حد استاندارد عامل ایجاد تورم و رکود در بازار مسکن خواهد بود بنابراین نگاه جدیدی را در مجموعه شهرداری جهت کسب درآمد پایدار از راههای غیر از افزایش عوارض ایجاد کند و بر اساس آن لایحه‌های مورد نیاز را جهت تصویب به شورا ارائه نمایند.

عضو شورای شهر شیراز در پایان با بیان اینکه انتظار می‌رود در تخصیص اعتبارات بودجه به پروژه‌های شهری اولویت‌ها لحاظ شده است، گفت: باید از تحمیل پروژه‌هایی که غیر از صرف هزینه بازدهی خاصی برای شهر ندارد جلوگیری شود از جمله ساخت تقاطع‌هایی که مسائل مختلف آن مورد کار‌شناسی دقیق قرار نگرفته است.

نظرات بینندگان