کد خبر: ۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

نماینده خرامه در مجلس: برای مردم خرامه هیچ راه معیشتی نمانده است!

دکتر اسماعیلی در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حمایت و یاری مجلس را جهت تسریع در اتمام پروژه های شهرستان خرامه از وی خواست.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای روحانی و فرهنگی که با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پیام نور خرامه برگزار شده بود به محرومیت های چندین ساله مردم خرامه اشاره کرد و گفت: تنها راه درآمد این مردم کشاورزی بوده که متاسفانه آن را از دست داده اند و هیچ راه معیشتی برایشان باقی نمانده و به بهانه خشکسالی تنها مسیر آب را بستند.

وی در ادامه به وضعیت راه های مواصلاتی و صنعت در منطقه اشاره کرد و افزود: شهرستانی که می توانست مسیر ارتباطی اصفهان و شیراز را به نی ریز و کرمان متصل کند هم اکنون حتی یک کارگاه صنعتی هم در خود ندارد.

اسماعیلی ادامه داد: اما مردم این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر شکر گزار و معتقد به ولایت و رهبری هستند؛ در 8 سال دفاع مقدس برای حضور در جبهه از یکدیگر سبقت می گرفتند؛ علی رغم همه این مشکلات، این شهر به شهر حضرت زهرا (س) شهر عفاف و حجاب شهرت دارد.

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام ابوترابی فرد را یک چهره تمام عیار روحانی و یک متخصص در مجلس معرفی کرد و گفت: همه نمایندگان مجلس بر هدایت گری های ایشان در مجلس اتفاق نظر دارند به همین خاطر است که در هر سه دوره بیشترین رای را در انتخابات هیئت رییسه از آن خود نمودند.  

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان فارس به تبیین 4 مسئله اصلی شهرستان خرامه پرداخت و اذعان داشت: شهرستان نی ریز در 100 کیلومتری شرق خرامه قرار دارد و جاده خرامه نی ریز تا به امروز بسته بوده، تمام مقدمات آن انجام شده و با همکاری ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی و با قراردادی 44 میلیاردی، در هفته گذشته کلنگ زنی انجام شد؛ انتظار داریم در ادامه راه ما را همراهی کنید.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس، وضعیت آب شرب و صنعت را بخش دیگری از مسائل و مشکلات شهرستان عنوان کرد و افزود: چاه های آب این منطقه شور و تلخ شده، به همین خاطر انتقال آب از سد درودزن که در 100 کیلومتری غرب خرامه قرار دارد در دستور کار مناقصه قرار گرفته است، کمک کنید تا این امر تسریع یابد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به بحث کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: در وضعیت کنونی خشکسالی، رهاسازی آب از رودخانه امکان پذیر نیست اما انتقال آب از طریق لوله تا آخرین نقطه شهرستان خرامه مطرح است که امیدواریم در این مورد هم یاری شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی انتقال کارخانه سیمان تصریح کرد: انتقال کارخانه سیمان به خرامه از اهمیت بالایی برخوردار است، امروز کارخانه سیمان در مرکز شهر شیراز قرار گرفته و با وجود سیستم های قدیمی، جز مریض شدن مردم شیراز چیز دیگری به دنبال ندارد، مقدمات آن فراهم شده، عنایت فرمایید تا عملیات اجرایی شود.

نظرات بینندگان